הצוללת | פודקאסט

מה קרה לאיש העשיר בסין: הסיפור המוזר של ג׳ק מא

כבר חודשיים שלאף אחד אין מושג לאן נעלם ג'ק מא, מייסד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא ואחד האנשים העשירים בעולם • הנאום שהרגיז את הממשל, האם יש חשש לחייו, ולמה מדובר בעליית מדרגה במאבק בין מעצמות לענקיות האינטרנט • הצוללת של גלובס בעקבות התעלומה • האזינו

ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל עליבאבא / צילום: רויטרס

ניתן לעקוב אחר פודקאסט 'הצוללת' גם בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

זה נשמע כמו סיפור מתח שעשוי מהחומרים הכי טובים: מיליארדר מפורסם, משטר דכאני והיעלמות מסתורית. ג'ק מא, מייסד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא, האיש העשיר בסין ואחד מעשירי העולם, לא נראה בציבור כבר למעלה מחודשיים. הפעם האחרונה שהופיע הייתה בכנס בשנגחאי ב-24 באוקטור, שם נאם נאום תקיף כלפי הממשלה הסינית. שבוע לאחר מכן הגיע לפגישה עם הרגולטרים הסינים, ומאז נעלמו עקבותיו.

היעלמותו של מא מהנוף חריגה למדי, שכן מדובר באדם החובב תשומת-לב בלשון המעטה. אם כי לא ידוע האם מא ירד למחתרת מרצונו, או שמא הממשל מעורב בהיעלמותו, שכן היעלמות אנשי עסקים סינים לזמן מה היא דבר די שכיח במדינה הקומוניסטית. 

אורי פסובסקי אירח בפודקאסט "הצוללת של גלובס" את אופיר דור, כתב הטק שעד לאחרונה התגורר בסין, בכדי לתור אחר התעלומה שמסעירה את סין ואת העולם הטכנולוגי כולו. ספוילר: אין פיצוח לתעלומה, אבל יש הרבה מאוד השערות מדאיגות.