בכירי האוצר גילו על כוונת כ"ץ למנות את עודד שמיר למנכ"ל בהודעה לעיתונות

ישראל כ"ץ הודיע היום כי בכוונתו למנות למנכ"ל המשרד את שמיר, שכיהן עד לאחרונה כיו"ר חברת נתיבי ישראל • נדרש אישור ממשלה כדי להפוך את המינוי לרשמי

עודד שמיר / צילום: איל יצהר
עודד שמיר / צילום: איל יצהר

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע כי החליט למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. שמיר יחליף את ערן יעקב, מנהל רשות המסים, שיסיים את תקופת תפקידו כממלא מקום זמני כמנכ"ל משרד האוצר בעוד מספר ימים. בכירי האוצר למדו על המינוי מההודעה לעיתונות. 

נדרש אישור ממשלה כדי להפוך את המינוי לרשמי. כלומר גם להסכמה של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שדורש במקביל את מינוי פרקליט המדינה ומנכל למשרד המשפטים.

במסגרת תפקידיו בממשלה כיהן שמיר, בין היתר, כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכמ"מ המזכיר הצבאי לשר הביטחון. כמו כן, במגזר העסקי, כיהן שמיר כמנכ"ל של חברות ציבוריות, ובהן חברת מבני תעשייה, נכסי אזורים, אספן וכלכלית ירושלים. בנוסף , כיהן שמיר כיו"ר תש"ן ואנגל משאבים, ועד לאחרונה מילא את תפקיד יו"ר חברת נתיבי ישראל במשך 6 השנים האחרונות. כיום שמיר משמש כדירקטור בחברות ציבוריות שונות.

שמיר בן 65, נשוי ואב ל-2 ילדים, והוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן.

כ"ץ מסר כי "בתקופה מאתגרת זו יש לעודד שמיר את הכישורים, הניסיון העסקי והניהולי הנדרשים בכדי למלא את התפקיד החשוב של מנכ"ל משרד האוצר על הצד הטוב ביותר".