סמסונג השיקה את גלקסי S21: מכונת צילום וסאונד

עם מסך חד באופן יוצא דופן, צילום בזום פי 100, עריכה קלה ואוטומטית של וידאו, ואזניות עם סאונד מדויק שמשתתפות בהקלטה - סמסונג מחדשת עם שלושה מכשירים חדשים בסדרת הדגל S • המכשירים ינחתו בישראל בתחילת השבוע הבא

דגם S21 ULTRA מסדרת גלקסי של סמסונג / צילום: SAMSUNG
דגם S21 ULTRA מסדרת גלקסי של סמסונג / צילום: SAMSUNG

משנה לשנה הופכים ההבדלים בין דורות המכשירים לקטנים יותר ויותר, ומתקרב היום שבו השקת טלפונים חדשים תעניין רק את המכורים לדבר. ייתכן מאוד שזו אחת הסיבות שבכל אירועי ההשקה האחרונים סמסונג מתייחסת לסמארטפונים החדשים שלה מסדרה S , יותר כמו אל השקה של מצלמות דיגיטליות. וכך היה גם השנה.

כמו בדגם הקודם, ה-S20, גם הפעם משיקה החברה שלושה תת דגמים שונים: רגיל, פלוס ואולטרה. שני הדגמים הראשונים דומים לזה במאפיינים, וממשיכים את הקו העיצובי של קודמיהם בסדרה S. הדגם היוקרתי S21 ULTRA מציג את היכולות הגבוהות ביותר מבין השלושה ומזכיר בממדיו ובעיצובו את המכשירים מסדרת גלקסי נוט, כולל העט.

היבואן הרשמי של סמסונג בישראל "סאני" מסר כי המכשירים החדשים ינחתו בישראל בתחילת שבוע הבא ומחיר ההשקה צפוי להיות החל מ-3,000 שקל עבור דגם S21 הרגיל. רשת דינמיקה מסרה כי המחירים במכירה המוקדמת באתר יהיו 2,800 שקל לדגם הרגיל, 3,600 שקל לדגם הפלוס, ו-4,500 שקל לדגם אולטרה.

דגש על יכולות הצילום והסאונד

השקת סדרת הדגל S התמקדה גם השנה ביכולות הצילום והעריכה של הסמארטפונים החדשים בדגש על אוטומציה. הפיצ'רים בסמארטפונים החדשים שלה שואפים להפוך כל משתמש לצלם מקצועי במינימום השקעה. יכולות בינה מלאכותית משופרות מבטיחות שדרוגים אוטומטיים לתמונות, כולל פיצ'רים להדגשת המראה הטבעי.

צילום הווידאו צויד ביכולות ייצוב משופרות כדי לאפשר צילום קל ואיכותי יותר של ילדים, למשל. ואילו צילום במצב סינגל טייק, שיוצר קטעי וידאו קצרים באופן אוטומטי, צויד לדברי סמסונג ביכולות בינה מלאכותית שמיתרות כל צורך בעריכה. אפשרות מעניינת נוספת היא חילוץ תמונות סטילס איכותיות מקטעי וידאו שצולמו באיכות של 8K.

עם מסכים בהירים וחדים באופן יוצא דופן, סאונד שנשמע כאילו בוקע מרמקולים חיצוניים איכותיים ועם אזניות אלחוטיות שמאפשרות לגלות עומקים חדשים במוזיקה - S21 הוא גם מכונת מולטימדיה שלעיתים נדמה שכבר לא ניתן יהיה לשפר יותר. האוזניות האלחוטיות שהשיקה סמסונג לצד שלוש המכשירים של סדרה S, לא רק שנהנות מיכולת אטימה פיזית טובה מרעשי סביבה, אלא שהן משתתפות בהקלטה של קטעי וידאו בכך שהן משמשות כמיקרופון לקול האנושי, בעוד שמכשיר הטלפון משמש להקלטת יתר הצלילים בסביבה.

תכונה חדשה בשם "גרסת הבמאי" מאפשרת לצלם בו זמנית גם באמצעות המצלמה הקדמית וגם באמצעות המצלמה האחורית, ולשלב בין שתי התמונות.

דגם S21 ULTRA.  צילום בו זמנית במצלמה הקדמתי והאחורית / צילום: SAMSUNG
 דגם S21 ULTRA. צילום בו זמנית במצלמה הקדמתי והאחורית / צילום: SAMSUNG

דגם האולטרה, המתקדם מבין השלושה, נהנה לא רק ממסך איכותי יותר, אלא גם מגודל מסך ומשקל גדולים בהשוואה לשניים האחרים. לאולטרה מסך בגודל 6.8 אינץ', לעומת גודל מסך של 6.2 אינץ' ו-6.7 אינץ' לדגם הרגיל ולדגם פלוס בהתאמה.

אולטרה עולה על השניים האחרים גם במשקל - 227 גרם ולעומת משקל של 169 גרם ו-200 גרם בהתאמה. האיכות לא נגמרת ברזולוציה של המסך (1440 על 3200 פיקסלים לאולטרה, לעומת 1080 על 2400 בשניים האחרים) אלא גם בבהירות - 1500 ניטים לאולטרה לעומת 1300 בשניים האחרים. באולטרה גם כל המצלמות מצלמות ב-60 פריימים לשנייה, ולפחות באיכות 4K. הזום האופטי בדגם זה מגיע בשתי דרגות - פי 3 ופי 10.

הצד האחורי של S21 ULTRA / צילום: SAMSUNG
 הצד האחורי של S21 ULTRA / צילום: SAMSUNG

השנה בחרה סמסונג להכניס אל בין הפיצ'רים בהן היא מתהדרת באירוע ההשקה גם פיצ'ר שנוגע לשמירה על פרטיות, עם פיצ'ר שמאפשר לשלוח תמונות ללא המידע על המיקום בו צולמו.

הדגמים החדשים מגיעים בצבעים: אפור, ורוד, סגול לילך, לבן, שחור וכסף.