חוברת קומיקס של באטמן נמכרה במיליוני דולרים

ביום חמישי שעבר נמכרה החוברה הראשונה בסדרת באטמן במחיר של 2.2 מיליון דולר - המחיר הכי גבוה לחוברת בכיכובו של איש העטלף • החוברת היא לא החוברת הראשונה בה הופיעו דמותו של באטמן, אך היא הראשונה שבה מופיעים הג'וקר וקאטוומן

חוברת באטמן הראשונה / צילום: צילום מסך
חוברת באטמן הראשונה / צילום: צילום מסך

ביום חמישי שעבר, בעת אירוע מכירה פומבית של ארבעה ימים בנושא אמנות קומיקס, נמכרה החוברת הראשונה בסדרת באטמן, משנת 1940, במחיר של 2.2 מיליון דולר - המחיר הכי גבוה לחוברת בכיכובו של איש העטלף, והמחיר השני הכי גבוה שאי-פעם שילמו עבור חוברת קומיקס (את המקום הראשון תופסת החוברת הראשונה בכיכובו של סופרמן, Action Comics No. 1, שנמכרה עבור 3.2 מיליון דולר). 

מדובר בחוברת הקומיקס היקרה ביותר שנמכרה דרך Heritage Auctions (חוברת הקומיקס של סופרמן נמכרה דרך איביי). החוברת, שנמצאה במצב כמעט כמו חדש (היא דורגה 9.4 מתוך 10 על ידי ה-Certified Guaranty Company), משכה המון תשומת-לב עוד לפני שעלתה לדוכן המכירות באופן רשמי, כאשר המחיר המוצע עליה טיפס לאיטו, עד שהגיע למחיר הסופי של 2.22 מיליון דולר. 

החוברת היא לא החוברת הראשונה בה הופיעו דמותו של באטמן, אך היא החוברת הראשונה בסדרה שנושאת את שמו של באטמן, והראשונה שבה מופיעים שתי דמויות מהותיות בעולמו של באטמן - הנבל הידוע הג'וקר והאנטי-גיבורה קאטוומן.