שופרסל חוברת לדיסקונט לשותפות בפייבוקס

במסגרת השותפות פייבוקס תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה • המהלך יאפשר לשדך את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית פייבוקס, להנפיק כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ-בנקאיים ועוד

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל דיסקונט אורי לוין / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל דיסקונט אורי לוין / צילום: סיון פרג'

רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל שופרסל חוברת לבנק דיסקונט להקמת פעילות פיננסית, במסגרתה השתיים יפעילו במשותף את פלטפורמת פייבוקס (PayBox) יחד עם שירותים פיננסיים נוספים.

במסגרת השותפות החדשה פייבוקס תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה.

השתיים מסרו כי "עצמאות המיזם ומבנה הבעלות הייחודי נועדו להבטיח תמריץ להתחרות בכל הבנקים (לרבות בדיסקונט), מיקוד מלא בצורכי הלקוחות, קידום חדשנות ואובייקטיביות מירבית".

החיבור, כפי שמצהירות שופרסל ודיסקונט, הוא התבססות על מאגר של 2 מיליון הלקוחות של מועדון שופרסל, ליותר מ-1.5 מיליון הלקוחות של פייבוקס וללקוחות כלל הבנקים, שיאפשר "לשדך את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית פייבוקס, להנפיק כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ-בנקאיים, ליהנות מזיכויים כספיים (cash-back) שייצברו בארנק בעת רכישה ברשתות שופרסל ו-Be ולרכוש ולממש תווים דיגיטליים של המותג 'תו הזהב'".

מי שתספק את הפלטפורמה להנפקה ולתפעול כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים היא חברת כאל.

העסקה כפופה לאישור בנק ישראל ורשות התחרות.

בסביבת דיסקונט מציינים כי מדובר במהפכה. נזכיר כי לדיסקונט יש שליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל, שלאחרונה חברה לבנק הפועלים, שבניגוד לדיסקונט (והבינלאומי, שמחזיק בהחזקות מיעוט בכאל) נפרד מחברת כרטיסי האשראי שלו בעקבות רפורמת שטרום.

ההסכם של הפועלים ושל כאל אמור ליצור בשלב הראשון שיתוף-פעולה בין הבנק לבין חברת כרטיסי האשראי כאל, ליצירת מעין "מועדון ביט", שבמסגרתו יונפקו כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים של כאל למשתמשים בביט שירצו בכך, בדגש על כאלה שאינם לקוחות הפועלים. כמו כן, בכוונת הפועלים להרחיב משמעותית את היצע השירותים הפיננסיים שניתנים באמצעות ביט, למשל למוצרי אשראי.

ביט נחשבת לאפליקציית התשלומים הגדולה בשוק המקומי, כאשר לצדה יש את פייבוקס של דיסקונט ואת פיי של לאומי. בתקופה הקרובה אמורים להיכנס לישראל שירותי תשלום דיגיטליים של ענקים בינלאומיים, ובראשם אפל פיי. בשוק המקומי מעריכים כי כניסת אפל, ואחריה גוגל ואולי גם אחרות, עשויה להוביל מהפכה בשוק התשלומים הישראלי.

תחום התשלומים והארנקים הדיגיטליים קיבל משנה חשיבות בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה, והוא צפוי להמשיך ולהתחזק.