השופט כבוב דחה את בקשת אמיר ברמלי לפסול עצמו מלדון בעניינו

כבוב קבע כי פסילתו תאפשר לברמלי להפעיל מניפולציה ולהשפיע על המשפט: "התנהלות הנאשם מעלה חשש כבד לשימוש ציני בדיני הפסלות המהווה מניפולציה פסולה. מדובר במעשה מתוכנן מראש, תוכנית שקבע הנאשם לתמרן את מערכת המשפט"

השופט חאלד כבוב בדיון של אמיר ברמלי, היום / צילום: שלומי יוסף
השופט חאלד כבוב בדיון של אמיר ברמלי, היום / צילום: שלומי יוסף

השופט חאלד כבוב דחה היום (ד') את בקשת הפסלות שהגיש אמיר ברמלי, שהורשע על-ידו בהונאת משקיעים בהיקף של מיליוני שקלים. "התנהלות הנאשם מעלה חשש כבד לשימוש ציני בדיני הפסלות המהווה מניפולציה פסולה. מדובר במעשה מתוכנן מראש, תוכנית שקבע הנאשם לתמרן את מערכת המשפט", קבע כבוב בהחלטתו.

השופט קבע כי כל תוצאה אחרת תאפשר לנאשם להפעיל מניפולציה ולהשפיע על המשפט, וכי "אין בכך לפגוע ביכולתו של בית המשפט לעשות דין ללא משוא-פנים. לבית המשפט מומחיות וניסיון, והוא יכול לבצע באופן משוחרר ונקי".

"מדובר בטענה רעועה חסרת בסיס משפטי ממספר רב של טעמים. זהו מקרה מובהק בו השתהה הנאשם בטענותיו לעניין הפסלות, טעם המצדיק לדחות את הבקשה. ההליך נוהל משך 4 שנים תוך קבלת אורכות ממושכות. במשך זמן זה התקיימו עשרות ישיבות, חמישה ימי הוכחות שלמים בהם פרש הנאשם את טענותיו ולא העלה את טענתו", קבע כבוב והוסיף כי "הנאשם תכנן בסבירות גבוהה את מעשיו על-מנת למצוא את שעת הכושר להגיש את הבקשה בשלב זה. הוא שמר כמעיין נשק סודי את טענותיו לקשר עסקי".

ההחלטה ניתנה בפתח הדיון שנערך הבוקר, לראשונה מאז הותרו לפרסום פרטי התלונה שהוגשה על-ידי בנו של השופט כבוב בחשד לסחיטה באיומים של הבן על-מנת להביא לפסילת השופט מלדון בתיק.

לדיון התייצבו עורכי הדין של ברמלי המלווים אותו בשנים האחרונות וניהלו את הליך ההוכחות - לירן זילברמן ועמית זיו. השניים נדרשים להסביר את בקשתם החריגה להתפטרות מייצוג בשלב מאוחר זה. במקביל נדחה הדיון בטיעונים לעונש ל-28 לפברואר. 

אמיר ברמלי בדיון, היום / צילום: שלומי יוסף
 אמיר ברמלי בדיון, היום / צילום: שלומי יוסף

כבוב הרשיע את ברמלי באוקטובר האחרון בהונאת משקיעים בהיקף של מיליוני שקלים במסגרת קבוצת רוביקון קלע. התיק מתנהל מאז שנת 2016.

הפרקליטות התנגדה לבקשת הפסילה של כבוב, בהיעדר ראיות התומכות בקשר עסקי בין ברמלי לבין בנו של השופט, כך לטענתה. הסנגוריה טענה כי התקיים "קשר עסקי ממשי" המקים לשופט כבוב עניין ממשי המצדיק את פסילתו והעברת הדיון לשופט אחר.

לטענת הפרקליטות, מעשיו של ברמלי, שאינם נתמכים בממצאי החקירה, בוצעו בשעה שהוא מודע לזהות המותב היושב בדין בעניינו ולקשרים המשפחתיים הנוגעים בדבר. לטענתה, מעשים אלה נעשו בחוסר תום-לב, מניפולציה שנועדה להשפיע על ההליך המשפטי.

החקירה נפתחה לפני כחודש בעקבות תלונה שהגיש במשטרה עו"ד ואליד כבוב, בנו של השופט. על-פי החשד, ברמלי רקם תוכנית על-מנת להביא לפסילת השופט. בחקירה עלה כי גורמים מטעמו של ברמלי, השוהה במעצר, העבירו מכתבים לבנו של השופט כבוב, שבהם נטען כי במהלך המשפט, ועוד בטרם ניתנה הכרעת הדין, היה ברמלי בקשרים עסקיים עם הבן.

על-פי החשד, ברמלי ביקש ליצור מצג-שווא לקשרים עסקיים קודמים עם בנו של השופט, על-מנת להשפיע על המשפט ולהביא לביטול הכרעת הדין המרשיעה, או לחילופין לפסילת השופט מלגזור את דינו.

ת.פ. 52446-06-16

*** חזקת החפות: חקירת החשד שברמלי סחט את השופט כבוב עודה בראשיתה, ולברמלי שמורה חזקת החפות.