נציבות שירות המדינה לשר אמסלם: לא ניתן למנות מנהל קבוע לרשות החברות בגלל הבחירות

נציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ קיבל את המלצת ועדת החריגים שלא להמשיך בהליכים לבחירת מנהל רשות חברות ממשלתיות קבוע בשל תקופת הבחירות • "הוועדה סבורה כי יש להמליץ בפני השר לשקול את הטלת התפקיד על עובד מדינה מתאים בעת הזו"

דודי אמסלם. הכריז על ביטול נבחרת הדירקטורים / צילום: שלומי יוסף
דודי אמסלם. הכריז על ביטול נבחרת הדירקטורים / צילום: שלומי יוסף

נציבות שירות המדינה הודיעה לשר דוד אמסלם, שאחראי בין היתר על רשות החברות הממשלתיות, כי בעת הזו לא ניתן להמשיך בהליך מינוי מנהל קבוע חדש לרשות במקומו של יעקב (ינקי) קוינט, שעבר לרשות מקרקעי ישראל. בין השמות שעלו לאחרונה כמועמדים נמנית עו"ד מיכל רוזנבוים.

על ההחלטה חתום נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, שקיבל את המלצת ועדת החריגים, לפיה "לעת הזאת לא ניתן להמליץ להמשיך בהליכי ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות חברות ממשלתיות קבוע בתקופת בחירות. הוועדה סבורה כי יש להמליץ בפני השר לשקול את הטלת התפקיד על עובד מדינה מתאים בעת הזו, בהתאם לסמכותו".

בחודש שעבר חשפנו כי משרד הדיגיטל הלאומי, שבראשו עומד אמסלם ואחראי בין היתר על החברות הממשלתיות,  מנמיך את דרישות הסף לתפקיד מנהל הרשות - ונציבות שירות המדינה אישרה את השינוי.

דרישת הניסיון הניהולי המינימלי הונמכה משמעותית, לעומת התנאי המקביל שהיה מקובל בעת שהמשרה הייתה במשרד האוצר. תנאי הסף הקודמים למשרה חייבו ניסיון ניהולי של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים משמעותי. בתנאי הסף החדשים, קוצרה תקופת הניהול המינימלית מחמש לשלוש שנים.

שנית, הוסרה הדרישה כי הניסיון הניהולי יהיה בתפקיד בכיר או בתאגיד בעל היקף עסקים משמעותי. על פי ההגדרה החדשה, הניסיון הניהולי הנדרש צריך להיות בכל החלופות הבאות: "ניהול צוות עובדים ישיר או עקיף המונה 5 עובדים לפחות", וכן "ניהול ממשקי עבודה מול בעלי עניין" וכן "הובלת תהליכים ושינויים בין ארגוניים".

רשות החברות מפקחת מטעם המדינה על התנהלותן של 60 חברות ממשלתיות המעסיקות כ-67 אלף עובדים, ומחזור המכירות השנתי שלהן עולה על 70 מיליארד שקל.