יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הכריעה: שוויון מגדרי מלא במפלגה

לפי הצעת מיכאלי שתובא מחר להחלטת ועידת המפלגה, הרשימה תורכב בריצרץ' מגדרי בהתאם לנבחר הראשון בפריימריז שיתקיימו ביום שני הבא • כלומר אם אשה תהיה ראשונה, יהיו שש נשים יחד עם מיכאלי עצמה בעשיריה הראשונה של המפלגה, וארבעה גברים • עמיר פרץ יוצא מהמפלגה בטריקת דלת על רקע הוראת מיכאלי לעזוב את הממשלה

מירב מיכאלי / צילום: אלעד מלכה
מירב מיכאלי / צילום: אלעד מלכה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, החליטה כי רשימת מפלגת העבודה תורכב לכל אורכה מריצ׳רץ' שוויוני בין גברים לנשים, ויהיה בה שוויון מגדרי מלא. ההחלטה תובא לאישור מחר בוועידת מפלגת העבודה, שתתכנס דיגיטלית.

לפי ההצעה, הרשימה תורכב כאמור בריצרץ' מגדרי בהתאם לנבחר הראשון בפריימריז שיתקיימו בשבוע הבא. כלומר אם אשה תהיה ראשונה, יהיו שש נשים יחד עם מיכאלי עצמה בעשיריה הראשונה של המפלגה, וארבעה גברים. ח"כ מיכאלי: "במשך שנים נאבקתי על ייצוג הולם ושוויוני והסבירו לי שאי אפשר, אז מסתבר שדווקא אפשר. אני מזמינה את כולם וכולן - בואו הביתה. לבית של אמת, שלא רק מדבר על שוויון אלא גם עושה אותו".

ההרשמה לפריימריז בעבודה היא גם למי שמצטרף למפלגה כעת, ותק לא נדרש, והיא תסתיים ביום שישי. הבחירות לרשימה יתקיימו ביום שני, ורשימת המועמדים לבחירה ארוכה.

בתוך כך, עמיר פרץ, היו"ר הקודם של העבודה, יוצא ממנה בטריקת דלת על רקע הוראת מיכאלי לעזוב את הממשלה. פרץ התפטר היום מהכנסת, אך הוא יישאר בתפקיד שר הכלכלה, "לפי בקשת יו"ר כחול לבן בני גנץ", כהודעתו. במקומו, יכנס חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ממרצ, שכן בבחירות לכנסת הנוכחית, הוצגה רשימה משותפת של מרצ והעבודה. גילאון הודיע זה מכבר כי לא יתמודד שוב על מקום בכנסת אך כעת ישוב עד להשבעתה של הכנסת הבאה.