סולגרין גייסה כ-380 מיליון שקל לצורך השקעה בחברה אמריקאית

בשנת 2020 עמדו מכירותיה של החברה האמריקאית על כ-60 מיליון דולר והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-10 מיליון דולר

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, וגל בוגין, יו"ר החברה / צילום: אייל טואג
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, וגל בוגין, יו"ר החברה / צילום: אייל טואג

חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין , הנמצאת בשליטת ג'נריישן קפיטל, השלימה גיוס של כ-380 מיליון שקל בהנפקת מניות. ההנפקה בוצעה במחיר של 37.06 שקל למניה,  פרמיה של כ-6% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי.

בעלת השליטה, ג'נריישן קפיטל , הביעה אמון והשתתפה בהנפקה בהיקף של 190 מיליון שקל. בכך שמרה ג'נריישן על חלקה בסולגרין שעומד על כ-51%. את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

במקביל, עדכנה סולגרין כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברה הפעילה במגזר המערכות הסולאריות המסחריות והביתיות בארה"ב. בכפוף לבדיקת נאותות וחתימה על הסכם מחייב, תשקיע סולגרין בחברה האמריקאית סכום של כ-104 מיליון דולר (כ-340 מיליון שקל) באמצעות רכישת מניות מבעלי מניותיה הקיימים בחברה ובאמצעות העמדת הלוואות המירות. מתוך סכום זה, כ-64 מיליון דולר ישולמו במועד סגירת העסקה, והיתרה תשולם במהלך 2022 כתלות בעמידה ביעדים שנקבעו. לאחר השלמת העסקה צפויה סולגרין להחזיק סולגרין בכ-48% ממניותשל החברה האמריקאית.

בסולגרין מציינים כי החברה האמריקאית פעילה בתחום הסולארי החל משנת 2016. בשנת 2020 עמדו מכירותיה על כ-60 מיליון דולר והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-10 מיליון דולר. החברה האמריקאית צופה, כי בעקבות ההשקעה שתבוצע על ידי סולגרין (ככל שתבוצע) מכירותיה יגדלו לכ-165 מיליון דולר בשנת 2021.

במסגרת שיתוף הפעולה המתוכנן הצדדים יפעלו יחד להאצת התפתחות החברה האמריקאית בפעילותה במגזר הפרטי ובחינת מודלים עסקיים אפשריים נוספים, וכן ליזום , הקמה ותפעול של מערכות מסחריות המוכרות את החשמל המופק בהן לגופים מסחריים באמצעות התקשרות בהסכמי רכישת חשמל ארוכי טווח. כמו כן, לסולגרין תינתן בלעדיות ברכישת מערכות מסחריות אלו, לכשיגיעו לשלבי הבשלה שיוגדרו בהמשך בין הצדדים.

להערכת סולגרין ההסכמים המחייבים בין הצדדים צפויים להיחתם במהלך הרבעון השני לשנת 2021 (בכפוף להשלמת בדיקת נאותות). 

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, ציין כי "אנו מסכמים את שנת 2020 כשנה מהותית ביותר לחברה, שנה בה פיתחנו מספר מנועי צמיחה משמעותיים אשר מגדילים בצורה דרמטית את היקפי פעילותה של החברה ואת הסגמנטים בה היא פועלת. על פי התוכנית בשנת 2021 תפעל החברה בישראל, איטליה ובארה"ב ובכך מיישמת החברה את אסטרטגיית הצמיחה שלה תוך ביסוס מודל עסקי מגוון, הן בהיבט הגאוגרפי והן בהיבט תחומי הפעילות בכל מדינה".