היצוא של אינטל ישראל זינק לשיא של 8 מיליארד דולר

זאת לעומת 6.6 מיליארד ב-2019 • סך העובדים באינטל ישראל במרכזי הפיתוח, מוביט, מובילאי והבאנה לאבס עלה קלות ועומד על 950 • החברה פרסמה התחייבות "להגדיל את סכום הרכש השנתי מעסקים ישראלים ל-700 מיליון שקל עד 2030"

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל / צילום: איל יצהר
יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל / צילום: איל יצהר

כשבוע לאחר שהחברה העולמית פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2020 שהציגו שיא בהכנסות השנתיות - 77.9 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת השנה שקדמה לה, מציגה גם  אינטל ישראל נתוני שיא. אינטל ישראל פרסה היום (ג') נתונים על היקף המכירות של החברה, לפיהם שנת 2020 הייתה "השנה הטובה בתולדותיה".

על פי הודעת החברה, היצוא של אינטל ישראל זינק בשנה שעברה ל-8 מיליארד דולר, לעומת 6.6 מיליארד דולר ב-2019. על פי אינטל, מכירות החברה מהוות 14% מסך היצוא ההייטק הישראלי, המהווה כ-2% מהתוצר המקומי הגולמי של ישראל.

נכון לשנת 2021, אינטל ישראל היא המעסיק ההייטק הגדול בישראל עם 13,950 עובדים. מתוכם 7,000 במרכזי פיתוח, 4,850 במרכז הייצור וכ-2100 עובדי מובילאי, מוביט והבאנה לאבס. זאת, לעומת 13,750 עובדים בשנה שעברה.

החברה פרסמה נתונים על היקף הרכישות שלה במשק הישראלי ודיווחה על רכישת מוצרים ושירותים בכ-5.9 מיליארד שקלים.

החברה הדגישה כי השיפור בביצועי החברה הושג למרות שכ-80% מעובדי החברה עובדים מהבית בשל מגפת הקורונה. לדבריה, "לסכם שנת שיא היסטורית בתוך משבר עולמי, זה בראש ובראשונה, תעודת הצטיינות לעובדים ולעובדות שלנו, שבתוך משבר הקורונה הסגרים וכלל האילוצים הצליחו להגיע לתוצאה נפלאה".

אינטל ישראל פירטה כמה מהמוצרים והטכנולוגיות שמפותחים ומיוצרים בישראל: "בין הטכנולוגיות שפותחו השנה באינטל ישראל ויצאו לכל העולם ניתן לציין את פיתוח הארכיטקטורות של מעבדי העתיד של אינטל ואת המעבדים עצמם, טכנולוגיית Wifi-6e - המאפשרת אינטרנט אלחוטי מהיר במיוחד, שבבי Gaudi של הבאנה לאבס שנכנסו לענן של אמזון, ופתרונות אבטחה חדשים: CET ו- TDX, שמאפשרים הגנה מפני התקפות סייבר ברמת החומרה. בעולם הייצור, אינטל ישראל עברה השנה באופן מלא לייצר מוצרים בטכנולוגיית ייצור בעובי 10 ננומטר".

לצד הנתונים, פרסמה אינטל התחייבות להגדלת היקף הרכישות שלה מעסקים ישראלים לכ-700 מיליון שקלים בשנה עד שנת 2030 ולצדה גם התחייבות להגדיל את שיעור הנשים בתפקידים טכנולוגיים באינטל ישראל ל-40%.

החברה סיכמה בהודעתה גם את פעילויות ההתנדבות בהקשר לקורונה ואת פעילויותיה במערכת החינוך.

על פי ההודעה, "צוותים של אינטל פיתחו מודל בינה מלאכותית (AI) לחיזוי הידרדרות של חולי קורונה הנזקקים להנשמה, וטכנולוגיית AI לזיהוי מתאם בין אקלים והתפשטות הקורונה. עובדי אינטל חיברו 850 קשישים למשפחותיהם באמצעות מכשיר וידאו חדש על מנת לאפשר להם להיות בקשר עם משפחותיהם למרות הסגרים והבידודים, וייצרו אלפי יחידות של ציוד מגן ומסיכות לבתי חולים".

בשנה בשנה שעברה החלה אינטל ישראל בהפעלת "תוכנית AI For Youth להקניית כישורי בינה מלאכותית ומיומנויות העתיד לבני נוער בארבעה בתי ספר בישראל, בקרב 150 תלמידים. עד 2030 אינטל מתכוונת להכשיר 30 מיליון תלמידים בעולם בכישורי AI".