הפיצול הושלם; ורינט תפנה למגזר העסקי וקוגנייט לביטחוני

מניות קוגנייט, שתחל להיסחר בנאסד"ק כחברה עצמאית, חולקו לבעלי המניות של ורינט

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

הושלם הפיצול של חברת הטכנולוגיה ורינט לשתי חברות שונות, ורינט שפועלת בתחום ה-Customer Engagement (קשרי לקוחות) למגזר האזרחי, וקוגנייט שפועלת בתחום הסייבר והאנליטיקה למגזר הביטחוני. הפיצול בוצע כך שמניות קוגנייט חולקו לבעלי המניות של ורינט, וקוגנייט תחל להיסחר בנאסד"ק כחברה עצמאית. לאחר חלוקת המניות והפיצול, מניית ורינט נסחרה בירידה חדה במסחר המאוחר ביום ב' בנאסד"ק. בסמוך להשלמת הפיצול, קוגנייט הודיעה על חלוקת דיבידנד של 35 מיליון דולר לידי ורינט.

ורינט מנוהלת על-ידי דן בודנר, וקוגנייט על-ידי אלעד שרון, שלפני הפיצול כיהן כנשיא חטיבת הסייבר של ורינט. בודנר אמר עם השלמת הפיצול: "ורינט הופכת לשחקנית טהורה בתחום ה-Customer Engagement, וזה קורה בזמן המתאים ביותר - זמן שבו הטרנספורמציה הדיגיטלית מובילה לשינוי משמעותי באופן שבו מותגים מתקשרים עם הלקוחות שלהם. ורינט עוזרת לארגונים לפרק את המחסומים ולהסיר את המגבלות. עם פלטפורמת הענן שלנו, הניסיון הרב והאקוסיסטם הנרחב של שותפים, אנחנו בעמדה טובה מאוד לסייע למותגים לבנות יחסים מתמשכים עם הלקוחות שלהם".

שרון מסר: "ההפיכה לחברה עצמאית מסמלת התחלה של פרק חדש לקוגנייט. יש לנו ניסיון מוכח של יותר משני עשורים בסיוע ללקוחות בפתרון אתגרי אבטחה מורכבים עם אנליטיקה מתקדמת. אני גאה במיוחד בצוות המוכשר שלנו, הכולל מעל 2,000 איש ברחבי העולם, שמסייע לארגונים להפוך את העולם למקום בטוח יותר".

ורינט  סיפקה תוצאות פרופורמה לא מבוקרות לשנה שהסתיימה בינואר 2021. ההכנסות הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר, אך בניכוי הכנסות קוגנייט (כ-457 מיליון דולר) ההכנסות פרופורמה של ורינט היו כ-847 מיליון דולר. הרווח הנקי מפעולות נמשכות המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-28.7 מיליון דולר, אך בנטרול הרווח של קוגנייט (כ-20.2 מיליון דולר) ועלויות הקשורות לפיצול, נרשם הפסד של 43.7 מיליון דולר.

בית ההשקעות Evercore שימש כיועץ הפיננסי של קוגנייט, וגולדמן זאקס וג'פריס ייעצו לורינט. בפן המשפטי ייעץ משרד מיתר לקוגנייט, ו-Jones Day לורינט.

בתוך כך, דיווח של ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל מצביע על כך שורינט סיפקה לממשלת דרום סודן טכנולוגיה ליירוט שיחות טלפון בין השנים 2015-2017, למרות הסיכון הגבוה שהציוד עלול לתרום להפרת זכויות אדם.