מינימום מזון ומעט שינה: האם גם אתם נהנים מאורח חיים עצלני?

הוא רץ מהר ולא ישן הרבה • ניזון מעלים חצי רעילים ומתקשה לעכל את המזון • אבל הוא גם דוגמה נהדרת לחיים מינימליסטים בטבע • מחקרים מהשנים האחרונות מנסים לפענח את סוד ההישרדות האבולוציונית של העצלן, ומצאו דמיון בינו לבני האדם • האזינו

עצלן / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
עצלן / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

פעם, לפני קצת יותר משנה, כולנו קינאו בעצלנים. לא השותפים לדירה שלא שטפו כלים, או החבר מהעבודה שהייתם צריכים לחפות עליו. אלא החיה החמודה עצלן, שאת כל חייה מבלה בין שניים שלושה עצים בג'ונגל, לא זזה הרבה ונראית כאילו היא לא עושה כלום. אבל אז הגיעה הקורונה וכולנו הפכנו לעצלנים.

מחקרים שחקרו את אורח חייו של העצלן בשנים האחרונות מצאו שהסוד הגדול של החיה עצלן הוא שהוא לא עצלן בגלל שהחיים שלו קלים. הם חי ככה כי ההוא לא מסוגל להשיג יותר מ-110 קלוריות ליום בממוצע, ולכן הוא חייב לחיות בסגנון חיים מאוד חסכוני. לא שהוא לא רוצה לעשות יותר, אלא הוא לא יכול להרשות לעצמו. הוא פשוט יתישו את עצמו עד מוות.

בפודקאסט חזית המדע מבית גלובס, גלי וינרב מספרת סיפור מפתיע על החיה המכונה הדוקטור למינימליזם של הטבע, בזכות השימוש הדל שעושה במשאבי הכדור הכחול ובגופו שלו. העצלן אף עושה את צרכיו מידי שמונה ימים ומשמשים כבית גידול קלאסי לאצות ופטריות. 

קראו עוד על המחקרים