הפרקליטות מזהירה את סנגורו של נתניהו: הימנע מפנייה לעדי תביעה

במכתב חריף ששיגרה פרקליטות המדינה לסנגורו של רה"מ, עו"ד בעז בן-צור, הודגש כי קיים חשש לניגוד עניינים, כיוון שבן-צור ייצג ארנון מילצ'ן ואת מזכירתו הדס קליין בתיק 1000 • בן-צור בתגובה: "ניסיון להלך אימים על עורך דין מייצג"

עו"ד בעז בן-צור / צילום: רפי קוץ
עו"ד בעז בן-צור / צילום: רפי קוץ

המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, שיגרה מכתב חריף וחריג לסנגורו של ראש הממשלה, עו"ד בעז בן-צור. במכתב צוין כי טרם החל לייצג את בנימין נתניהו, ייצג בן-צור את ארנון מילצ'ן ואת מזכירתו הדס קליין בתיק 1000.

במכתב צוין עוד כי "טרם קבלת ייצוגו של נתניהו על-ידך, פנית לגורמים בצוות התביעה בכל הנוגע לניגוד עניינים פוטנציאלי בין ייצוגם של מילצ'ן וקליין לבין ייצוגו של נתניהו. במסגרת זו הודעת כי נוכח ניגוד העניינים לא תייצג את נתניהו בפרשת '1000', וכי בפרשת '2000' תימנע מלעסוק במקטע הנוגע למילצ'ן. כן ציינת כי הנך משוחח לעיתים עם מילצ'ן, אך אין בכוונתך לבוא בדברים עם עדי התביעה מילצ'ן וקליין בכל נושא הנוגע לתיק שבנדון".

לדברי עו"ד בן-ארי, "לאחרונה הובא לידיעתנו על-ידי מילצ'ן וקליין, כי פנית אליהם באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הצהרתך כאמור ואף הצעת למילצ'ן להתקשר לנאשם (ראש הממשלה בנימין נתניהו, א"ג). לאור זאת ביקשנו מהמשטרה כי תפנה לקבל את התייחסות השניים לדברים. שני מזכרים שהכין סנ"צ שלמה משולם מצורפים למכתב זה ומדברים בעדם".

בן-ארי המשיכה וכתבה כי "לאור האמור, ראינו לנכון לפנות אליך בנושא, ולהדגיש את חובת הזהירות החלה עליך כעורך דין בהליך פלילי, בו אתה בא במגע עם עדי תביעה מרכזיים, כאלה שהיו לקוחותיך בעבר, ומשוחח איתם על עניינים הנושקים לתיק המתנהל בימים אלה בביהמ"ש ואף מציע לעד תביעה ליצור קשר עם הנאשם בתיק".

לבסוף ציינה בן-ארי כי "בהזדמנות זו נבקש לחדד את המובן מאליו - החובה להימנע מפנייה לעדי תביעה, וודאי שלא לדבר איתם, במישרין או בעקיפין, על כל נושא הקשור לנאשם המיוצג על-ידך, לנושאי עדותם או להליך המתנהל בבית המשפט".

לגלובס נודע כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט שקל אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד בעז בן-צור, אולם לבסוף החליט כי אין בדברים כדי להצדיק חקירה פלילית.

"ניסיון להלך אימים על עורך דין"

עו"ד בן-צור בתגובה מכחיש מכל וכל את הטענות נגדו, ולדבריו הוא לא דיבר עם מילצ'ן מאז קבלת הייצוג על נושאים שמשיקים לעובדות כתב האישום בתיק 1000.

בתגובתו כתב בן-צור כי "ניסיונכם 'לדלות מידע' על הייצוג בתיקים אלה בדרך עקיפה, ותוך הפעלת כוח שלטוני, הוא התערבות ופגיעה בוטה במתחם הייצוג. כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבפרשה זו נעשים מעשים מסוג זה, ודי אם נזכיר את הניסיון הפסול להדיח את מר אור אלוביץ' לדחוק באביו 'להחליף' את עורך דינו כדי שיוכל להתקשר בהסכם עד מדינה. לכך מצטרפים אירועים המתבררים מהעת האחרונה, ובכלל זאת הסתרת חומרים מההגנה והצהרת הצהרות שאינן אמת בפני בית המשפט הדן בהליך".

בן-צור בתגובתו החריפה כתב כי "משלוח מכתבכם זה, שהוא בבחינת ניסיון להלך אימים על עורך דין מייצג, ושיש בו משום שימוש לרעה בסמכויות העומדות לכם - מכתב שתכליתו הברורה היא לשבש את פעילות ההגנה - חותר תחת כל אלה. ואף לא למותר לציין, כי אין זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש באיומים בהליך דנן, והריני להבטיחכם כי מעשים כאמור שטרם נגלו עד כה עוד יתבררו בהליך גופו. אציע, כי אם אתם חשים קשיים בניהול ההליך עד כה, ואם משום מה אתם סבורים כי ניסיונכם להפליל את ראש הממשלה אינו עולה יפה - תתמודדו עם הדבר בבית המשפט, או תחזרו בכם מכתב האישום הנפסד שהגשתם".

בן-צור סיים את מכתבו באמירה כי "אני מתרה בכם שלא לעסוק בענייני הייצוג ושלא להתערב בסוגיות לא לכם", וכי נוכח חומרת הדברים הוא מעביר את מכתבו גם לראש לשכת עוה"ד אבי חימי.

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם על-ידי המדינה, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.