זוגלובק והסטארט-אפ וונדרס ינסו לכבוש נתח משוק תחליפי הבשר

מדובר בסדרה של תחליפי בשר שפותחו תחת השם וונדרס במטרה לחדור לקטגוריה שפעילים בה היום מותגים כמו ביונד מיט וההמבורגר הטבעוני של אסם-נסטלה

יצרנית המזון זוגלובק החלה לשווק תחליפי בשר של הסטארט-אפ וונדרס בישראל. מדובר בסטארט-אפ שבבעלות משותפת של אלי זוגלובק, הבעלים והיו"ר של יצרנית הבשר, ורונית דוידוביץ. 

בשנים האחרונות זוגלובק משווקת תחליפי בשר תחת המותג שפיתחה - זוגלוס - שמתחרה בטבעול, ועתה היא מבקשת להתרחב גם למוצרים שיפנו לא רק לקהל אל הקהל הטבעוני. מדובר בסדרה של תחליפי בשר שפותחו תחת השם וונדרס במטרה לחדור לקטגוריה שפעילים בה היום מותגים כמו ביונד מיט (שבישראל מופץ בידי דיפלומט ושחסר בישראל בימים אלה) וההמבורגר הטבעוני של אסם-נסטלה. כלומר, מוצרים שמבקשים להידמות לטעם של בשר, שיתאימו לא רק למי שצורך תזונה טבעונית באופן קבוע, אלא גם לצרכנים שמשלבים בשר ותחליפי בשר בתזונה שלהם. 

במדומה למתחרות הפועלות כיום בישראל, מדובר במוצרים יקרים יחסית למשקל שלהם. במסגרת הסדרה החדשה יימכרו המבורגר, קבבים ומוצרים נוספים במחיר של כ-35 שקל למארז שמשקלו משתנה. המוצרים מבוססים בין היתר על רכיבים כמו אפונה, סויה, חמאת קקאו, חרוב, סלק ואחרים. 

בשיחה עם גלובס אמר אלי זוגלובק, כי להערכתו סדרת וונדרס תוכל לכבוש נתח שוק של 30%-40% מתוך קטגוריה של כ-450 מיליון שקל. 

בשלב זה המוצרים של וונדרס מיוצרים בישראל במפעל של זוגלובק, והמטרה של החברה היא לייצא את המוצר לשוק האמריקאי כבר לקראת סוף 2021, כשגם הייצור צפוי לעבור בהמשך לארה״ב בקרקע שבבעלות זוגלובק בקונטיקט.

מנתוני זוגלובק עולה כי 5% מהישראלים טבעוניים, ואילו בתל אביב לבדה יש 13% טבעוניים, כשבזוגלובק מכוונים כאמור גם לקהל של מפחיתי בשר, צמחונים, שוחרי בריאות, קהל צעיר ושומרי כשרות.