שר השיכון ליצמן דורש לפתוח בהקדם את המעברים לפועלי בניין פלסטינים

שר הבינוי והשיכון שלח מכתב לשר הביטחון ובו טען כי "סגירת המעברים בשלב זה מהווה פגיעה חמורה בענף הבנייה, ועלולות להיות לה השלכות כלכליות קיצוניות" • זאת לאחר שלא ברור אם אלפי פועלי בניין שיצאו לבתיהם בסוף השבוע יוכלו לחזור לשטחי ישראל

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

שר הבינוי והשיכון  יעקב ליצמן שלח היום (א') מכתב לשר הביטחון בני גנץ, הנושא את הכותרת "השלכות אי כניסת עובדים פלסטינים בענף הבנייה על הענף בישראל". ליצמן נוקט גישה חד-משמעית: "סגירת המעברים בשלב זה מהווה פגיעה חמורה בענף הבנייה, ועלולות להיות לה השלכות כלכליות קיצוניות". 

המכתב נשלח בהמשך לעובדה שעשרות אלפי פועלי בניין יצאו לבתיהם בסוף השבוע, מתוך הבטחה שאיננה ברורה כי יוכלו לשוב לשטחי ישראל ולמקומות עבודתם בתחילת השבוע. היות ולפי ההוראה התקפה פועלים חייבים לישון בשטחי ישראל, רבים מהם נותרו כעת בבתיהם, בעוד שאחרים נכנסו בשעות האחרונות דרך פרצות בגדר.

בהמשך המכתב מונה ליצמן שורה של טיעונים שנועדו לחזק את עמדתו. בין היתר הוא מציין שלענף יש השפעה מכרעת על הצמיחה של המשק והיציאה מהמשבר הכלכלי, שכבר עתה יש ירידה בכמות העובדים בתחום, שאי מעבר של עובדים פלסטינים יביא לעצירה מוחלטת של פעילות הענף ומעגלי המשנה שלו, ושתגרם דחייה משמעותית במסירת הדירות. ליצמן חותם את מכתבו בבקשו לאפשר כניסה יומית של פועלים.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "המצב שנוצר לאחר יציאת העובדים הפלסטינים בחזרה לביתם יביא לעצירת פרויקטים של תשתיות ועשרות אלפי דירות. אנחנו גם ככה נמצאים באיחור בחלק לא מבוטל מהפרויקטים בשל הסגרים לאורך תקופת הקורונה וכל יום נוסף ללא עובדים משמעותו הפסד ענק למשק ופגיעה ישירה ברוכשי דירות".