ארגוני היוצרים לגנץ: פעל לדחיית פרסום מסקנות ועדת פולקמן

הארגונים חוששים כי הוועדה, שהוקמה במטרה לבחון ולהמליץ על אסדרת שוק הטלוויזיה, מתעתדת להציג מסקנות שיפגעו באופן דרמטי בהפקות המקומיות בישראל • בין היתר עלה החשש כי משמעות ההמלצות שיפורסמו עלולה להיות היעלמותם של כ-80 מיליון שקל בשנה משוק ההפקות

רועי פולקמן / צילום: ליאור מזרחי
רועי פולקמן / צילום: ליאור מזרחי

איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים פנו במכתב לשר התקשורת בני גנץ בבקשה שיפעל לדחיית פרסום מסקנות ועדת פולקמן, או לחילופין שיוודא כי המסקנות שיפורסמו יהוו טיוטה להערות הציבור.

הארגונים חוששים כי הוועדה, שמונתה על-ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל במטרה לבחון ולהמליץ על אסדרת שוק הטלוויזיה, מתעתדת להציג מסקנות שיפגעו באופן דרמטי בהפקות המקומיות בישראל. הארגונים נשענים בטענותיהם על מידע שפורסם בתקשורת, לפיו הוועדה צפויה להמליץ על הפחתת שיעור המחייבות בתוכן של הוט ו-yes מ-8% ל-6% מכלל ההכנסות שלהן, ובהתאמה גם מקשת ומרשת.

בארגונים מעריכים כי משמעות ההמלצות עלולה להיות היעלמותם של כ-80 מיליון שקל בשנה משוק ההפקות - "כסף שייכנס ישירות לכיסם של בעלי ההון, על חשבון טובת הציבור, תעשיית הטלוויזיה הישראלית ותרבותה של מדינת ישראל".

הארגונים חוששים כי המלצות הוועדה לא יתייחסו לסוגיית האדישות הטכנולוגית (לפיה יש להחיל רגולציה זהה על כל פלטפורמה באשר היא) - מה שעלול להביא לכך שההשקעה בתוכן המקומי תרד ב-50% תוך שנים ספורות. את הרעיון לחייב את נטפליקס להשקיע בהפקות מקור מכנים הארגונים כ"לא ישים".

"ארגוני היוצרים ועובדי הטלוויזיה מהווים את שומרי הסף לא רק לקהילה היוצרת אלא גם לשמירה על תרבות מקורית. לכן לא ניתן יד להמשך הפגיעה בציבור, בתעשייה ובתרבות ונלחם ככל שהמסקנות יהיו תואמות את שפורסם בתקשורת".