שר התקשורת מקים ועדה בראשות רועי פולקמן לבחינת הרגולציה בערוצי הטלוויזיה

הוועדה, בראשות חבר הכנסת לשעבר, צפויה לרכז את עבודת המטה שנעשתה עד היום בתחום, לעדכן אותה ולהמליץ על השינויים הנדרשים בתחום הרגולציה • שר התקשורת יועז הנדל: "שוק התקשורת נמצא במשבר מתמשך, ולרגולציה יש חלק גדול בכך"

רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי
רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי

שר התקשורת יועז הנדל הודיע היום על הקמת ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל בראשות רועי פולקמן, שהיה חבר כנסת מטעם מפלגת כולנו. 

בהודעה מטעם השר נכתב כי "גופי הרגולציה לא תואמים את הצרכים הקיימים. בשנים האחרונות חווה שוק השידורים שינוים באופן אספקת וצריכת שירותי התוכן, מעבר לצריכת תכנים המועברים על גבי רשת האינטרנט, שינויים במבנה ההכנסות של גופי השידור המסורתיים מפרסום, כניסת שחקנים חדשים לשוק התוכן והשידורים והתפתחויות טכנולוגיות רבות שתומכות ומאיצות את השינוי בשוק".

הוועדה צפויה לרכז את עבודת המטה שנעשתה עד היום בתחום, לעדכן אותה ולהמליץ על השינויים הנדרשים בתחום הרגולציה. 

במשרד התקשורת ציינו כי הוועדה תבחן את התחומים הבאים: "יצירת גוף רגולציה אחיד לכלל הגופים המשדרים; מיקוד הרגולציה; הגנה על יצירה מקומית איכותית; בחינת האסדרה הראויה על הפקה ושידור חדשות; בחינת האסדרה הראויה על הסדרי הבעלויות בשוק השידורים". 

הנדל מסר כי "שוק התקשורת נמצא במשבר מתמשך, ולרגולציה יש חלק גדול בכך. זה מצריך מאיתנו חישוב מסלול מחדש לגבי כלל הנחות היסוד. מדובר בשוק ארכאי שהכללים להפעלתו נכתבו בעידן אנאלוגי. העולם משתנה, ועמו תשתיות ותוכן השידורים. הגענו למצב בו במקומות בהם לא צריכה להיות רגולציה יש עשרות מכשולים ובמקומות בהם נדרשת אסדרה השוק פרוץ לרווחה. ניסיונו של חה"כ לשעבר רועי פולקמן יהיה לו לעזר בהבנת המציאות ובהגשת המלצות ברורות, מהירות וישימות".