צמיחה ורווח מרשימים לאינמוד ב-2020 למרות שאיבדה רבעון לקורונה

אינמוד, שייסד ומנהל משה מזרחי, רשמה הכנסות של 75.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 60% לעומת הרבעון הרביעי של 2019 • במהלך 2020 כולה, רשמה החברה הכנסות של 206 מיליון דולר

משה מזרחי, מייסד ומנכ"ל אינמוד / צילום: איל יצהר
משה מזרחי, מייסד ומנכ"ל אינמוד / צילום: איל יצהר

חברת אינמוד שייסד ומנהל משה מזרחי, הודיעה על תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2020 ושל השנה כולה. החברה רשמה רבעון שיא נוסף, עם הכנסות של 75.2 מיליון דולר, גידול של 60% לעומת הרבעון הרביעי של 2019. במהלך 2020 כולה, רשמה החברה הכנסות של 206 מיליון דולר.

הצמיחה של אינמוד הייתה מרשימה למרות שבין מרץ ליוני, החברה רשמה הכנסות מעטות מאוד, בגלל הסגרים למניעת מחלת הקורונה, שהוטלו ברחבי ארה"ב, שוק היעד העיקרי שלה. אולם, כפי שהסביר מזרחי לגלובס, בעבר, החברה ניצלה את התקופה כדי להתמקד במו"פ ובשיחות מרחוק עם הרופאים שבדרך כלל קשה מאוד לתפוס את תשומת ליבם, וכך ברבעונים השלישי והרביעי, הצליחה לסגור את הפער כל שבסופו של דבר הכנסותיה צמחו.

בשלב הזה הקורונה דווקא היוותה רוח גבית מאחורי פעילות החברה, משום שחלק מן הפרוצדורות שלה מחליפות ניתוחים פולשניים, המחייבים אשפוז, וחלקם מאפשרים לרופא לבצע טיפולים כשהוא מרוחק יותר מן המטופל.

מניית החברה שמרה היום (ד') על ערכה לאחר שעלתה 58% מתחילת השנה. מאז הנפקתה באוגוסט 2019, עלתה המניה 380%. אינמוד הוקמה ב-2008 בהשקעה של הבעלים וקרן IHCV , בהיקף של 3 מיליון דולר בלבד. שווי החברה היום בדילול מלא הוא כ-3 מיליארד דולר, כאשר ההשקעה הכוללת בה הייתה אותם 3 מיליון דולר ועוד 70 מיליון שגייסה בהנפקה.

הרווח הגולמי של החברה עמד על 86% עבור הרבעון ו-85% עבור השנה כולה. ב-2019 הוא היה 87%, כך שבכל זאת הקורונה כנראה השפיעה, אך עדיין מדובר על שיעורים פנומנליים עבור חברת מכשור רפואי.

ברבעון הרביעי רשמה החברה רווח נקי של 36.1 מיליון דולר, לעומת 19 מיליון ברבעון המקביל. בשנה כולה, הרווח הנקי עמד על 75 מיליון דולר, שהם 36% מן ההכנסות.

התוצאות של החברה הכו את התחזיות שנתנה החברה עבור השנה כולה בדוחות הרבעון השלישי. אינמוד העריכה כי הכנסותיה יעמדו על בין 192-195 מיליון דולר. התחזית לשיעור הרווח הגולמי הייתה מדוייקת: 84%-86%.

בסוף השנה היו לחברה 260 מיליון דולר בקופת המזומנים, כך שהיא אינה צפויה לבצע הנפקה למימון פעילותה, אך היא עשויה לעשות זאת כדי לנצל את השווי הגבוה יותר כדי להוסיף לחברה משקיעים מוסדיים משמעותיים, ששווי החברה בהנפקה היה נמוך מכדי לתפוס את תשומת הלב שלהם.

השנה האחרונה התאפיינה בהצלחה בשיווק המוצרים הזעיר פולשניים וכן התרחבות גיאוגרפית, ממיקוד בעיקר בארה"ב, גם לאסיה ואירופה, וזאת דווקא בשנה מאתגרת.

בשנה הקרובה מתכננת החברה להשיק מוצרים בתחומים חדשים, כמו גניקולוגיה ורפואת עיניים, כאשר עד היום התמקדה בתחום האסתטיקה.

התחזית לשנה הבאה היא להכנסות של 250-260 מיליון דולר, צמיחה של 23%, כאשר הרווח הגולמי צפוי להמשיך לעמוד על 84%-86%. הרווח צפוי להגיע ל-100-104 מיליון דולר במונחי Non-GAAP.