הצוללת | פודקאסט

האם טסלה תביא למפץ הגדול של שוק הרכב בישראל?

גלי ההדף של כניסת טסלה לישראל עדיין מטלטלים את שוק הרכב המקומי • האם זה האות לפריצת המכוניות החשמליות בארץ, מדוע לא בטוח שהמדינה רוצה שננטוש את הבנזין, ולמה מודל המכירות של החברה עושה כאב ראש ליבואני הרכב • הצוללת עושה סדר, האזינו

טסלה 3. / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
טסלה 3. / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

 

 עקבו אחר פודקאסט 'הצוללת' בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS 

טסלה, חברת המכוניות החשמליות שנוסדה בקליפורניה לפני 17 שנה בלבד, הפכה בשנה האחרונה לחברת המכוניות עם השווי הגדול ביותר בעולם. אלון מאסק, מייסד החברה, אף הפך לאיש העשיר ביותר בעולם, ועקף את ג'ף בזוס, מייסד אמזון. ליתר דיוק: טסלה שווה כבר 800 מיליארד דולר. וזה אומר שהיא שווה יותר מתשע יצרניות הרכב המובילות בעולם. יותר מפולקסווגן, טויוטה, ניסאן, היונדאי, ג'נרל מוטורס, פורד, הונדה, פיאט קרייזלר ופג'ו - ביחד.

בשבוע שעבר טלטלה טסלה את שוק הרכב המקומי לאחר שהודיעה כי המכוניות החשמליות, שעד כה ניתן היה לפגוש על הכבישים רק בחו"ל, יוצאו למכירה בשקלים באתר האינטרנט שלה. לטסלה אין יבואן מקומי, והיא גם לא מוכרת באולמות תצוגה כמו שאר יצרניות הרכבים. היא מזמינה את הלקוחות שלה למרכזים להם היא קוראת "מרכזי חוויה", אבל את כל הליך הרכישה, צבע, מפרט מנוע וכל השאר - אתם תבחרו באתר האינטרנט, והרכב יגיע אליכם עד הבית. במקרה של ישראל, ככל הנראה מתישהו ביוני.

אורי פסובסקי מארח בפודקאסט הצוללת את דובי בן גדליהו, כתב הרכב של גלובס, במטרה לבדוק האם ההגעה של טסלה לישראל היא המפץ הגדול שיביא לזינוק בשימוש במכוניות חשמליות בישראל, ובדרך ישנה גם את שוק הרכב? האם בכלל אנחנו מוכנים לכניסה מסיבית של מכוניות חשמליות? ולמה למרות כל הדיבורים על אנרגיה ירוקה ונקייה, יכול להיות שהמדינה מעדיפה שנמשיך לנסוע ברכבים שזוללים דלק?