בעלי עניין: מיכה קאופמן מימש מניות פייבר בכ-22 מיליון דולר

מימוש גם בסיליקום: זהר זיסאפל מכר בחודשים האחרונים מניות בתמורה לכ-5 מיליון דולר

מיכה קאופמן מנכ"ל ומייסד פייבר / צילום: עומר הכהן
מיכה קאופמן מנכ"ל ומייסד פייבר / צילום: עומר הכהן

העליות במחירי מניות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט בשנה שעברה ייצרו ערך רב לבעלי המניות שלהן, וחלקם גם ניצלו את הגאות למכור חלק מההחזקות שלהם. בימים אלה מתפרסמים דיווחים על החזקות בעלי עניין בסוף 2020, כשאחד המדווחים הוא מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל חברת פייבר, שפיתחה זירת מסחר לפרילנסרים.

בסוף השנה החזיק קאופמן בכ-2.1 מיליון מניות פייבר, לעומת החזקה של כ-2.3 מיליון מניות בסוף מרץ 2020. המחיר שבו נמכרו המניות לא מדווח, אך אם נתבסס על המחיר הממוצע של מניית פייבר בתקופה זו - כ-113 דולר - הרי שהיקף המכירה עומד על כ-22  מיליון דולר. אם קאופמן מכר את המניות לקראת סוף השנה, הוא נהנה ממימוש בהיקף גבוה יותר.

לאחר מכירת המניות, קאופמן מחזיק כיום ב-6% ממניות פייבר. לאחר שעלתה ב-730% במהלך 2020, המניה המשיכה לטפס גם בתחילת 2021 והוסיפה לערכה עוד 65%, כך שהשווי הנוכחי של החזקתו הוא 686 מיליון דולר. פייבר נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 11.3 מיליארד דולר.

בסוף השבוע הודיעה פייבר  על רכישת Working Not Working - חברה שהוקמה ב-2011 ופיתחה פלטפורמה דומה לשל פייבר, אך מתמקדת בעבודות קריאייטיביות, כגון אנימטורים, קופירייטרים, צלמים ועוד. לפי הודעתה של פייבר, בין החברות שמחפשות עובדים באמצעות Working Not Working נמצאות גוגל, נטפליקס, ספוטיפיי ואחרות. היקף העסקה לא דווח, כלומר מדובר בעסקה לא מהותית עבור פייבר, שבקופתה היו בסוף הרבעון השלישי 295 מיליון דולר ובתחילת הרבעון הרביעי היא גייסה עוד 460 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית 0%.

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת שבה היה מימוש של בעל עניין היא סיליקום, ספקית פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת. סיליקום נסחרת בנאסד"ק בשווי 351 מיליון דולר, ואחד מבעלי המניות הגדולים והוותיקים בה הוא זהר זיסאפל (החברה היא חלק מקבוצת רד של האחים זיסאפל).

לפי דיווח שהעביר זיסאפל ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, הוא מחזיק כעת ב-7.8% ממניות סיליקום, לעומת החזקה של 9.3% בדיווח הקודם בשנה שעברה. שווי המניות שבידיו עומד על 27.2 מיליון דולר. זיסאפל מכר בחודשים האחרונים מניות סיליקום בתמורה לכ-5 מיליון דולר, במחירים שנעו בין 35-46 דולר למניית סיליקום. כיום נסחרת המניה במחיר גבוה יותר, 49 דולר, לאחר עלייה של 26% במחיר המניה ב-2020 ושל 17% מתחילת שנת 2021. במקביל, סיליקום דיווחה היום על שיתוף פעולה עם ספקית התקשורת Telefonica.

דיווח אחר על החזקות בעלי עניין פורסם על-ידי חברת התרופות טבע בנוגע להחזקותיה בחברת הרפואה מרחוק Amwell (American Well). טבע מחזיקה 5.3% מהמניות מסוג A של החברה האמריקאית, אשר נסחרת כיום בשווי של 7.7 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק. טבע השקיעה בחברה (שנוסדה על-ידי האחים הישראלים עידו ורועי שיינברג) עוד בשנת 2015, וברבעון השלישי של 2020 טבע הכירה ברווח הון של 134 מיליון דולר בגין השקעתה בחברה.