סיוה עקפה את התחזיות ופרסמה תחזית חיובית לשנה הקרובה

ספקית הטכנולוגיה לתחום השבבים סיוה סיימה את הרבעון הרביעי של 2020 עם הכנסות של 28.1 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס לרבעון המקביל אך גבוה בכ-5 מיליון דולר ביחס לתחזיות האנליסטים • החברה מצפה ב-2021 להכנסות של 106 מיליון דולר, צמיחה של כ-6%

גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

אחרי עלייה של 53.6% במחיר המניה של סיוה מתחילת השנה, החברה מספקת תוצאות טובות מתחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הרביעי וגם תחזית חיובית לשנה הקרובה.

סיוה , המספקת טכנולוגיה לתחום השבבים, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 28.1 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס לרבעון המקביל אך גבוה בכ-5 מיליון דולר ביחס לתחזיות האנליסטים. ברמה השנתית, ההכנסות צמחו ב-15.1% ועקפו את ה-100 מיליון דולר. סיוה מקבלת הכנסות ממכירת רישוי לשימוש בטכנולוגיה שלה ותמלוגים כשהמוצר הסופי בו משולבת הטכנולוגיה נמכר בשוק. שני קווי הפעילות צמחו ב-2020: ההכנסות מרישוי צמחו ב-9.7% ל-52.5 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים - ב-21.8% ל-47.8 מיליון דולר.

הרווח הנקי הרבעוני, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הסתכם ב-635 אלף דולר, ואילו בשנה כולה החברה רשמה הפסד נקי של 2.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח ברבעון היה 4.7 מיליון דולר שהם 20 סנטים למניה - גבוה ב-9 סנטים מתחזיות האנליסטים. ב-2020, הרווח הנקי היה 13.7 מיליון דולר, שהם 60 סנט למניה. מדובר על ירידה ברווח ברמה הרבעונית ועלייה קלה ברמה השנתית.

החברה מצפה ב-2021 להכנסות של 106 מיליון דולר, צמיחה של כ-6% לעומת 2020, ובעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות נמוכות יותר של כ-102 מיליון דולר. החברה העריכה כי הביקוש החזק לטכנולוגיות שלה יימשך וכי ההכנסות מהסכמי רישוי יגיעו לשיא ב-2021, אם כי בנוגע לתחזית התמלוגים היא מעדיפה לנקוט בגישה זהירה לאור התארכות זמני האספקה ורמות המלאי הנמוכות, והעריכה שמגמות אלה יימשכו לפחות במחצית הראשונה של השנה. ברבעון הראשון, סיוה צופה רווח גולמי של 91%.

"סיימנו את 2020 עם רבעון מצוין נוסף, הן בהסכמי הרישוי והן בתמלוגים", אמר המנכ"ל גדעון ורטהייזר. "חתמנו על 21 הסכמי רישוי חדשים, בהם הסכם אסטרטגי מורחב ומשמעותי עם יצרן סמארטפונים מוביל. יצרן מוביל זה החליט לפתח מגוון שבבי קישוריות מבוססי סיוה שישולבו בסמארטפונים דור 5, באוזניות סטריאו אלחוטיות ובקווי מוצר אלחוטיים משלימים נוספים. הכנסות השיא מתמלוגים נבעו מהמשך ההתרחבות בקטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT, שצמחה ב-50% לעומת הרבעון המקביל, ומגידול בשוק הסמארטפונים. ברמה השנתית, הוכיחה סיוה חסינות מול אתגרי מגפת הקורונה. ההכנסות מהסכמי רישוי הגיעו גם השנה לשיא והגדלנו את מספר הלקוחות בשווקי ה-Wi-Fi, הבלוטות', תקשורת דור 5 והרכב".

ורטהייזר הוסיף כי "אנו פותחים את 2021 בתנופה חזקה הן בפעילות הסכמי הרישוי והן בתמלוגים, והשימוש בטכנולוגיות הקישוריות האלחוטית והחישה החכמה שלנו צפוי להמשיך ולהתרחב".

סמנכ"ל הכספים, יניב אריאלי, צייו כי במהלך הרבעון הרביעי סופקו 484 מיליון מוצרים מבוססי סיוה שהניבו תמלוגים של 16.1 מיליון דולר, וב-2020 כולה סופקו 1.3 מיליארד מוצרים שהניבו תמלוגים של 47.8 מיליון דולר. "סיימנו את השנה עם רווח מתואם של 60 סנט למניה, למרות היחלשות הדולר. קופת המזומנים, הבטוחות הסחירות והפיקדונות הבנקאיים של סיוה גדלה בסוף 2020 לכ-160 מיליון דולר, ללא חוב", אמר אריאלי.

בשיחת הוועידה שערכה החברה אמר ורטהייזר כי המגפה האיצה את הביקוש בארבעה שווקים עיקריים של סיוה - תחנות בסיס סלולריות דור 5, קישוריות Wi-Fi, אוזניות סטריאו אלחוטיות, ושוק הרכב. מגמה זו, להערכתו, צפויה להימשך.

סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר.