לאחר פסילתה של שופרסל: פיתחון לב ואשל ירושלים זכו במכרז תווי המזון בהיקף של 700 מיליון שקל

משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, יעניק סיוע לאוכלוסיות זכאיות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באמצעות כרטיסים נטענים • התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון שקל, יוענק ל-200 אלף משפחות מוחלשות

אלי כהן, מנכ״ל פתחון לב / צילום: ארכיון פתחון לב
אלי כהן, מנכ״ל פתחון לב / צילום: ארכיון פתחון לב

משרד הפנים הודיע הערב כי ארגון פיתחון לב ועמותת אשל ירושלים הן הזוכות החדשות במכרז לאספקת צווי מזון לנזקקים, זאת לאחר שבית המשפט פסל את הזוכה הקודמת שופרסל שלא עמדה בתנאי המכרז.

משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, יעניק סיוע לאוכלוסיות זכאיות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באמצעות כרטיסים נטענים. עמותת "פיתחון לב" תהיה אחראית על החלוקה במחוזות תל אביב, חיפה והצפון, ועמותת "אשל ירושלים" תבצע חלוקה במחוזות דרום, מרכז, יהודה ושומרון וירושלים.

התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון שקל, יוענק ל-200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו ושתפורסמנה באתר האינטרנט של משרד הפנים.

שר הפנים אריה דרעי קבע כי הסיוע יוקצה למקבלי הנחה בארנונה בשיעור של מעל 70% ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגביה ברשויות המקומיות. כל אלה יהיו זכאים לכרטיסי המזון ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת והם יגיעו לבתיהם באמצעות שליח.

בנוסף, כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות אך עומד בתנאים אלה אילו היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן על-ידה.

ביולי האחרון אישרה הכנסת במסגרת התוכנית הכלכלית 700 מיליון שקל לדרישת שר הפנים אריה דרעי לטובת נזקקים להגברת הביטחון התזונתי. על הקריטריונים שיזכו את הציבור בתלושים נשמעה ביקורת רבה בחודשים האחרונים בטענה כי מי שייהנו מהזכאות הם משפחות מרובות ילדים.

התנועה לאיכות השלטון, עתרה לבג"ץ על המכרז בטענה כי "נושא הביטחון התזונתי אינו אמור להימצא תחת משרד הפנים כלל אלא תחת משרד הרווחה". התנועה טענה נגד הקריטריון המעניק זכאות לפי הנחה בארנונה, לטענתה קיים "חשש כי אמות המידות נתפרו למגזר מסוים".

אלי כהן, מנכ"ל "פתחון לב" מסר בעקבות ההחלטה: "אנו שמחים וגאים על בחירתנו כשותפים במיזם החברתי הגדול בתולדות מדינת ישראל. אנו מברכים את השר אריה דרעי על ההישג יוצא הדופן ועל העיתוי המבורך, בעת משבר בריאותי-כלכלי חמור אשר הוביל משפחות רבות אל מתחת לקו העוני. החל מהיום, נפעל במרץ בעזרת אלפי מתנדבי הארגון, אשר יצאו לעבודה מאומצת, חדורים בתחושת שליחות אדירה - על מנת להוציא את המכרז לפועל בצורה המהירה, המקצועית והחברתית ביותר שניתן".

עו"ד יניב מטלס, מגיש העתירה מטעם "פתחון לב", מסר: "מדובר בבשורה חשובה. יפה עשה משרד הפנים עת יישם את העקרונות שנקבעו בפסק הדין - דבר שהביא לזכייה של עמותות פתחון לב ואשל ירושלים בפרויקט חשוב זה".

מנדי בלוי, מנהל אשל ירושלים חב"ד, מסר בתגובה: "זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים בהובלת מיזם החסד הגדול ביותר שנערך אי-פעם בארץ. אנו בטוחים שבעזרת השם נעמוד גם באתגר המרגש הזה, לשביעות רצונן של מאות אלפי משפחות בארץ, המתמודדות עם השלכות המשבר של נגיף הקורונה".