היזמת איריס שור מגייסת 15.5 מיליון דולר לתחרות מול גוגל אנליטיקס

חברת אוריבי, שהקימה ומנהלת שור, מפתחת טכנולוגיה לאיסוף מידע על התנהגות משתמשים באתרי אינטרנט • שור: "גוגל אנליטיקס לא השתנה מעל 15 שנה והוא לא מתאים לרוב החברות"

איריס שור / צילום: אוריבי
איריס שור / צילום: אוריבי

חברת אוריבי, המפתחת טכנולוגיה לאיסוף מידע על התנהגות משתמשים באתרי אינטרנט, הודיעה היום (ד') על גיוס 15.5 מיליון דולר במסגרת סבב B. הגיוס הובל על ידי קרן אייבקס (Ibex) והשתתפו בו קרן MoreTech והמשקיעים הקיימים של אוריבי, TLV פרטנרס, Capital-S וסקויה. מאז הקמת אוריבי בסוף 2015, החברה גייסה בסך הכל 27 מיליון דולר.

אוריבי הוקמה על ידי היזמת איריס שור, המכהנת כמנכ"לית. זהו הסטארט-אפ השלישי של אוריבי לאחר שהייתה ממקימי אורבאופס (לשעבר טקיפי), שמפתח כלים לאיתור שגיאות עבור מתכנתים. לפני כן הייתה שור אחת ממייסדי ויז'ואל טאו, שפיתחה אלטרנטיבה לתוכנות השרטוט המקצועיות, ונרכשה ב-2009 תמורת 25 מיליון דולר.

אוריבי מעסיקה 40 עובדים, רובם המכריע בישראל, לעומת 12 עובדים בגיוס הקודם לפני שנתיים. הטכנולוגיה של החברה מתממשקת עם אתרי מכירות באינטרנט ואז עוקבת אחרי הפעילות באתר, כולל ניתוח תהליך המכירה, כדי לזהות איפה למשל לקוחות נופלים בתהליך ואיזה ערוץ שיווקי אפקטיבי לגיוס לקוחות. את המידע הזה מנסה אוריבי להציג לבעל האתר בצורה מרוכזת כולל תובנות פשוטות. אוריבי מאפשרת לייצא את המידע לכלים כמו פייסבוק, גוגל ומערכות לניהול אימיילים כדי ליצור פרסום ממוקד.

החברה מדווחת על כאלף לקוחות משלמים כולל חברות כמו פנסוניק, אאודי, סוני וגם סוכנויות שיווק שמנהלות אתרים. לדברי שור, "השנה האחרונה אופיינה בצמיחה משמעותית ומטרת הגיוס הנוכחי היא להגביר עוד את קצב הצמיחה ולהגיע לאלפי לקוחות בשנה הקרובה. כחברה בעלת מוצר ייחודי וטכנולוגיה עשירה אנחנו מתכוונים להשקיע הרבה בהרחבת היכולות הטכנולוגיות והמוצריות".

במה אוריבי נבדלת מכלי אנליזה אחרים?
"ישנם הרבה כלי אנליזה בשוק, אבל הכלים האלו כולם מאופיינים במורכבות משמעותית ומחייבים תהליך אינטגרציה של כמה חודשים. כלים אלה פונים לכן לחברות גדולות יחסית ובעלות משאבים טכנולוגיים. הרוב המוחלט של החברות עושות שימוש בגוגל אנליטיקס, כלי שלא השתנה מעל 15 שנה ואינו מתאים לרובן. באוריבי אנחנו מתמקדים בתחרות ישירה מול גוגל אנליטיקס".

באתר דירוג התוכנה Capterra מקבלת אוריבי ציון של 4.6 מתוך 5, כאשר תלונה אחת של משתמשים היא על כך שהחברה אינה נותנת אופציה להתנסות חינם. חבילות השירות שמציעה אוריבי לא זולות ומתחילות ב-300 דולר לחודש. "השוק מאוד גדול לשמחתנו והתחרות יחסית נמוכה. נכון להיום אנחנו מצליחים להגיע ללקוחות חדשים בקלות. יכול להיות שבעתיד נוסיף גרסה חינמית אך כרגע אנחנו לא רואים צורך", אומרת שור.

גל גיטר, שותף בקרן אייבקס, מסר כי "למעט החברות הגדולות ביותר, למרבית החברות אין את הכלים, כוח האדם או הידע הנדרש על מנת לנהל ולנתח את מאמצי השיווק המקוונים שלהן בצורה מיטבית ונגישה. אנו מאמינים שאוריבי מספקת את הפתרון הזה ומאפשרת כבר היום למאות רבות של עסקים להגיע לאנליזות שבעבר היו נחלתן של חברות ענק בלבד. וכל זאת ללא צורך בהתקנת קוד, ביצוע התקנות יקרות או העסקת צוות של אנליסטים. אוריבי בעצם פותחת צוהר לכל עסק להגיע לרמות הגבוהות ביותר של ניתוח השיווק והלקוחות אונליין".