הפרסומת עם שלומי שבת אהובה, אך זמרים אחרים לא מצליחים לבלוט

בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מככבות אסם וביטוח ישיר • הפרסומת של פרטנר TV בכיכובו של סטטיק עדיין לא מצליחה להתרומם • הפרסומות של שופרסל וביסלי, שגם בהן יש זמרים מפורסמים, לא מספקות את הסחורה

שלומי שבת בקמפיין לבמבה של אסם / צילום: יוטיוב
שלומי שבת בקמפיין לבמבה של אסם / צילום: יוטיוב

שתי פרסומות חדשות ומושקעות עלו השבוע לאוויר - הפרסומת לשופרסל אונליין של משרד הפרסום אדלר-חומסקי, ופרסומת לביסלי של משרד הפרסום מקאן. בפרסומת של שופרסל בחרו ללכת על שני אלמנטים שאמורים היו להפוך את הפרסומת להצלחה: שיר מוכר שעבר התאמה קומית והקומיקאי אילן פלד שמקצין את דמותה של הזמרת עופרה חזה. בסוף אפילו מופיעה לקריצה הומוריסטית הזמרת ירדנה ארזי במחווה ליריבות שהייתה בעבר בין שתי הזמרות. אולם למרות שבתבנית עורבבו כל החומרים הדרושים לעוגה מוצלחת, במבחן התוצאה האפייה לא עלתה יפה. הרעיונות הקריאטיביים אינם מתורגמים להגשה מוצלחת מספיק, ולפחות השבוע התוצאה ניכרת במיקום של הפרסומת בדירוג.

 
  

גם בקמפיין של ביסלי יצקו מוטיבים שאמורים היו להבטיח הצלחה מיידית: הזמר איתי לוי בקליפ קליט בשפה שקורצת לדור הצעיר. גם במקרה הזה הפרסומת עדיין לא תופסת מקום גבוה יחסית - ייתכן שבגלל ששידורה התחיל בשלב מאוחר והקהל טרם התרגל אליה.

מצד שני גם פרסומת אחרת שבה מככב זמר מפורסם - סטטיק בפרסומת המושקעת של פרטנר TV - ממשיכה לרשום למרות ההשקעה נתוני אהדה לא מרשימים. כך שייתכן שכל הנוסחה של זמר פלוס משהו שאמור להיות מאוד "עדכני" פחות עובדת בימים אלה.

יוצאת דופן במובן הזה היא הפרסומת בכיכובו של שלומי שבת לבמבה אסם - אף היא של מקאן תל אביב. בפרסומת נשמר הקו החם, בגובה העיניים והמחויך שמתאים כל-כך לשבת, ואולי בגלל זה הפרסומת זוכה לאהדה. מדובר בפרסומת האהובה ביותר השבוע, עם שיעור אהדה של 17.7% - נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 9%.21.

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "האהדה לפרסומת של במבה חוצת מגזרים ואוכלוסיות, ונראה כי המותג הכל-כך מוכר ומזוהה עם ההוויה הישראלית נוגע בכולם ומגיע לשיעורי אהדה גבוהים בקרב מגוון קהלים". הוא מוסיף ומציין כי "מגמה דומה אנו מזהים גם בקשר עם שיעורי האהדה של הפרסומת למותג ביסלי, גם הוא של חברת אסם, היושב על אותו נרטיב ישראלי ותיק ומוכר".

הפרסומת של ביטוח ישיר עם המחווה לסדרה "לא כולל שרות" מדורגת בראש טבלת הפרסומות הזכורות שבוע שישי ברצף. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, רושמת שיעורי זכירה העומדים על 8.1% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות העומד על .3%.

הפרסומת של בנק מזרחי טפחות, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן, היא המושקעת ביותר השבוע עם השקעה של כ 1.2 מיליון שקל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות, אשר שודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 408 (בהשוואה ל-383 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-33 מיליון שקל - גבוה מהשבוע הקודם שעמד על 26 מיליון שקל. התקציבים הם במחירים מוערכים.