בכירי מערך הבריאות קיימו פגישה עם עמיתיהם ברש"פ בנושא הקורונה

לפי משרד הבריאות הפגישה התקיימה מתוך הבנה שישראל והפלסטיניים חיים בתא שטח אחד, והעובדה שהתפשטות הקורונה ברשות הפלסטינית עלולה להשפיע גם על מצב התחלואה בקרב תושבי ישראל

פרופ' נחמן אש / צילום: תמר מצפי
פרופ' נחמן אש / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, וראש בריאות הציבור, דר' שרון אלרעי-פרייס, קיימו היום (ו') פגישת עבודה מקצועית, בתיאום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, במשרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה עם עמיתיהם הפלסטינים וגורמי מקצוע נוספים מהרשות הפלסטינית.

לפי משרד הבריאות הפגישה התקיימה מתוך הבנה שישראל והפלסטיניים חיים בתא שטח אחד, והעובדה שהתפשטות הקורונה ברשות הפלסטינית (רש"פ) עלולה להשפיע גם על מצב התחלואה בקרב תושבי ישראל. בכירי המשרד ביקרו בחמ"ל הבריאותי ושמעו הערכת מצב על החולים ברש"פ, נתוני התחלואה ברשות, החקירות האפידמיולוגיות המתקיימות והמחקרים המתבצעים. כמו כן, ביקרו בבית החולים המרכזי בעיר ובמחלקת הקורונה.

במהלך היום נדונו נושא המאבק בקורונה וגם נושאי בריאות אחרים.

בכיר ברשות הפלסטינית מסר כי הפגישה היא ברוח הצרכים הבריאותיים השוטפים וכי בין השאר נדונו בה אפשרויות סיוע נוספות של ישראל בציוד ובהדרכה, וכן בשת"פ במקרה של התפשטות מהירה של המגיפה ואי ספיקה של בתי החולים הפלסטינים. עוד אמר כי בסוגיית החיסונים הרשות בירכה על היוזמה לחסן את הפועלים הפלסטינים העובדים בישראל.