יציאה מהסגר: הממשלה אישרה את הפעימה השנייה החל מיום ראשון

במסגרת ההקלות במערכת החינוך ייפתחו כיתות ה' ו-ו', וכן י"א ו-י"ב בבתי ספר הנמצאים ברשויות ואזורים המסווגים בצבעים "צהוב" ו"ירוק" לפי מודל "הרמזור" • בנוסף, הממשלה אישרה את הפתיחה מחדש של ים המלח במתווה האי הירוק

חיפה - סגר עסקים וחנויות סגורות בזמן קורונה / צילום: שלומי יוסף
חיפה - סגר עסקים וחנויות סגורות בזמן קורונה / צילום: שלומי יוסף

הממשלה אישרה היום במשאל טלפוני את תקנות הפעימה השנייה מתכנית היציאה מהסגר שתחל ביום ראשון הקרוב.

במסגרת ההקלות במערכת החינוך ייפתחו כיתות ה' ו-ו', וכן י"א ו-י"ב בבתי ספר הנמצאים ברשויות ואזורים המסווגים בצבעים "צהוב" ו"ירוק" לפי מודל "הרמזור", וכן ברשויות ואזורים המסווגים בצבע "כתום" שציונם הוא 7 לכל היותר ושיעור המחוסנים בהם בגילאי 50+ הוא 70% ומעלה. תתאפשר פעילויות של מפעילים חיצוניים בגני ילדים ובתי ספר.

מקומות ללא תו ירוק, בקניון ושווקים, תהיה הגבלת אנשים ביחס של אדם לכל 15 מ"ר כאשר המפעיל יתקין אמצעי ויסות דיגיטלי לספירת מספר הנכנסים לקניון. כמו כן, בעל הקניון יחויב להציב בין 2-5 סדרנים "נאמני קורונה" שתפקידם יהיה לוודא שהשוהים מקפידים על הנחיות הקורונה. עם זאת, לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח הקניון, לא יהיו שולחנות וכיסאות לאכילה בשטח הקניון, ותמנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה, אם קיימים; המחזיק או המפעיל של הקניון יתלה שלטים במקומות בולטים לעין לעניין איסור אכילה בקניון. תיאסר הצבת דוכני מזון בשטח הקניון ולא יאפשר קיום יריד בשטח הקניון.

בחנויות רחוב, במקום עד 150 מטרים, יתאפשר להכניס מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 7 מטרים רבועים משטח המקום או על 10 אנשים, לפי הנמוך מביניהם. במקום ששטחו מעל 150 מטרים רבועים - מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מטרים רבועים משטח המקום.

בתוך כך, הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את פתיחת מתחמי התיירות של ים המלח ובראשן בתי המלון בעין בוקק, החל מיום ראשון ובמתווה של אי תיירות ירוק. לפי ההחלטה, הכניסה לאזור תותר באופן חופשי למחלימים ומתחסנים שיציגו את האישור המתאים ושאר המבקרים אורחי המלונות יאלצו להראות אישורי בדיקת קורונה מהימים הקרובים להגעה למקום. ילדים מתחת לגיל 11 פתורים מכך.

בהסבר להחלטה נאמר כי בפעם הקודמת שהאזור נפתח לתיירים ואורחים בוצעו עשרות אלפי בדיקות ורק 123 מהנכנסים נמצאו חיוביים לקורונה. הנימוק שאיפשר את פתיחת האזור היה היותו אזור תיירות בלבד ולא מגורים, אף שכמה מהישובים הסמוכים לו מעין חצבה בערבה הדרומית ועד עין גדי לחוף ים המלח, הוגדרו גם הם בתוך האי הירוק.

בנוסף אישרה הממשלה את החזרתן לפעילות של תנועות וארגוני הנוער מראשון הקרוב לפעילות בערים בהן מתקיימת פעילות מערכת החינוך. המתווה יפעל בערים ירוקות, צהובות וכתומות עם שיעור מתחסנים גבוהה בהתאם לתקנות הגבלת הפעילות של מוסדות המקיימים פעילויות חינוך ובכפוף לשינויי משרד הבריאות.

המתווה גובש על-ידי מינהל חברה ונוער במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יחד עם משרד הבריאות, מרכז השלטון המקומי ובשיתוף פעולה מלא עם הנהגת תנועות וארגוני הנוער. עקרונות המתווה:

- כל הפעילות תתקיים בשטח פתוח בלבד, על-פי קפסולות בית ספריות לכתות א- ו ובכתות ז- י בקפסולות קבועות של עד 20 איש עם מדריך קבוע.

- כל תנועה או ארגון ידרשו למנות ממונה קורונה ארצי וממונה קורונה סניפי.

- כלל החניכים ואנשי הצוות יידרשו למלא הצהרת בריאות כנדרש.

שר החינוך יואב גלנט אמר: ״חברוּת בתנועה או ארגון נוער חשובה לכל נערה ונער ומהווה מפתח להקניית ערכים נכונים ולראייה חברתית נכונה. תנועות הנוער הן מוקד חינוכי מרכזי לעיצוב נכון של ילדינו כפרטים, וכמעורבים ומשפיעים יותר בחברה ובקהילה. אני מברך את ראש הממשלה וחבריי השרים על קבלת הצעתי להחזיר לפעילות את תנועות וארגוני הנוער, פעילותן היא אבן יסוד בהתנהלות מערכת החינוך״.