עסק ביום | פיצ'ר

"בהתחלה אנשים היו בשוק. הם מצאו את עצמם בבית עם הילדים, צריכים לעבוד ולאפשר לתינוק שהתחיל לזחול"

אור רייבי, בת 26 מכפר סבא, הבעלים של הילי'ס (Hili's) - מוצרים לילדים ולתינוקות • בימי הקורונה רייבי ויתרה על עבודתה כשכירה: "מאז חודש מרץ ההזמנות גדלו"

אור רייבי, בעלי הילי'ס (Hili's), מוצרים לילדים ולתינוקות, ובתה / צילום: תמונה פרטית
אור רייבי, בעלי הילי'ס (Hili's), מוצרים לילדים ולתינוקות, ובתה / צילום: תמונה פרטית

אור רייבי היא הבעלים של הילי'ס (Hili's) מוצרים לילדים ולתינוקות. "העסק קם בשנת 2018, קצת אחרי שהילי, הבת שלנו נולדה. כהורים טריים חיפשנו פתרונות לביטחון שלה - איפה אפשר להשאיר אותה כדי שנוכל אפילו לדקה ללכת לעשות פיפי, בלי לפחד שיקרה אסון. עד הקורונה עבדתי במקביל גם כשכירה כרפרנטית שיווק בחברת גוטקס, אבל אחרי הלידה החיפוש אחרי פתרונות כאלה הוביל אותי לבדוק בחו"ל.

"ואבא שלי, בגלל העבודה שלו, ראה משהו כזה - גדר פעילות צבעונית עם שער ולוח משחקים. היא מודולרית והיא הרבה יותר מלול, זה מרחב משחק בטוח. הבנתי שאני רוצה להביא את זה ארצה. כשהקורונה הגיעה יצאתי לחל"ת, והבנתי שאני בצומת דרכים - התלבטתי אם להמשיך ולהפעיל את העסק באופן מתון כמו שהיה, או שאני נותנת את כל כולי בפול גז. וזה באמת מה שקרה - בתוך שנה הבאנו לישראל כמעט 40 מוצרים חדשים. העסק הפך להיות טיפה משפחתי כי גם לירון בעלי עוזר וכמובן אבא שלי. לאורך הזמן לקוחות היו שואלים אותי אם יש לנו מוצרים נוספים, וכך באמת הבנתי כמה הם ואני רוצים שנפתח את זה יותר".

הקורונה השפיעה על ההזמנות?
"אני חייבת להגיד שמאז חודש מרץ ההזמנות גדלו. אנשים מצאו את עצמם בבית עם הילדים, צריכים לעבוד ולאפשר לתינוק שהתחיל לזחול להתפתח, והפעוט שמושך דברים גם הוא צריך מרחב בטוח. זה נכון שבהתחלה אנשים היו בשוק. הם עוד לא הבינו לאן הולכים וקפאו קצת. אבל בהמשך כן ראיתי שהם הוציאו כסף על המוצרים האלה. כמובן שאנחנו מייבאים את כל הדברים ודואגים לתו תקן ישראלי".

כל הפרוצדורות האלה והעבודה עם חו"ל לא נפגעו בהשפעת המגפה?
"מה שמעניין זה שהבלגן דווקא לא היה בהתחלה. הרגשנו אותו רק לפני חודשים ספורים. זה לא רק מחסור במוצרים, אלא שבעיקר ראינו שמחירי ההובלות של המכולות עלו פי 4 ופי 5 בהשוואה לזמן קצר לפני כן. אפילו בהשוואה ללפני שמונה חודשים. בתחילת הקורונה זה לא היה ככה. אנחנו בתור יבואנים צריכים להביא בחשבון אם זה משתלם לייבא מוצרים מסוימים בעלות הובלה מסוימת ועוד עלויות מתווספות של מסים וכל מה שמסביב, ועדיין להצליח למכור במחיר סביר".

יש שיקול של 'לא נעים' לתמחר גבוה מוצר מסוים בתקופה שכזו?
"בדיוק. זה גם חלק מהבעיה. השאיפה שלנו היא להיות עסק שמצליח לעבוד מהיבואן לצרכן. במיוחד אני לא מחפשת את החנות שתהיה באמצע ותוסיף גם את החלק שלה. יש לנו אתר אינטרנט ופעילות בווטסאפ. הם היו גם קודם. יש לנו מחסן ולקוחות יכולים להגיע לאיסוף עצמי, למרות ש-95% זה משלוחים לבית הלקוח. קורה שעוברים דרכנו, וכשזה קורה הם רואים את המבחר, ואת זה שיש מוצרים גם לגילאים מבוגרים יותר מה שלא היה בעבר - הם מתפעלים, וזה כבר הודות לתקופת הקורונה. בכל מקרה, הילי, והאח שנולד לה מאז - רום, הם אלה שמחליטים מה המוצרים שנשלב בעסק. אני חושבת שגם הניסיון שלי כאימא עושה את שלו כדי לדעת מה ילדים יאהבו".

יש סיכוי שתחזרי להיות שכירה?
"לא. זהו, אני מצאתי את המקום שלי. חשבתי על כיוון כזה לפני כן, אבל הקורונה נתנה לי אומץ. אנחנו משפחה צעירה עם שני ילדים, ופיתחנו משהו טוב. הצעד הבא של לעזוב עבודה הוא מפחיד. אמנם עשיתי אותו בלית ברירה, אבל זה היה נכון לי".