חובת הבידוד במלוניות תחזור? חברי ועדת הכלכלה: "העסק לא עובד"

אחרי שאלפי נוסעים כבר שוחררו מבידוד במלוניות, שרי התחבורה והבריאות מבקשים להחזיר את התקנה • ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה את המהלך, אך עדיין לא נקבע דיון בנושא בוועדת החוקה - שאישורה נדרש לכך

שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: תומר אפלבאום, "הארץ"
שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: תומר אפלבאום, "הארץ"

הזיגזג בהחלטות נמשך, ונראה כי לאיש כבר לא אכפת מהבלבול של הציבור: אחרי שאלפי נוסעים כבר שוחררו מבידוד במלוניות, מבקשים שרי התחבורה והבריאות להחזיר את חובת הבידוד במלוניות.

במשאל טלפוני של ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, אושר כי הבידוד במלוניות לנכנסים לישראל מכל המדינות ימשיך עד ל-9.3. הבידוד הוא למשך 14 ימים או 10 ימים, בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה.

בהודעה שהפיץ משרד התחבורה הבוקר צוין כי התקנה תאושר בוועדת חוקה, חוק ומשפט שתתכנס הבוקר (ד').

אלא שמוועדת החוקה נמסר כי בניגוד לנכתב בהודעה לא יצא זימון לישיבה. לאור זאת יתכנסו בהמשך היום שר הבריאות יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר - המתנגד לבידוד במלוניות ואמר לא אחת שהפורמט נכשל לאחר שכשליש מהמחויבים לבידוד כלל לא מפונים למלוניות - יחד עם נציג משטרה. השלושה ייפגשו בשעה 12:30 כאשר ח"כ אשר מצפה שיוצגו לו דרכי בידוד ביתי יעילות.

בשעה זו מתכנסת ועדת הכלכלה בנושא השמיים הסגורים וגם שם עלה נושא המלוניות. הממונה על היחסים הבינלאומיים במשרד הבריאות ד"ר אשי שלמון דיבר על אלפי מסמכים מזויפים שנתפסים על ידי נוסעים בנתב"ג.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי זעם ואמר כי "לא ייתכן ששנה שלמה אנחנו מתנהגים לפי החליל של הסוררים - מי שזייף שילך למעצר. אם אני מצהיר תצהיר כוזב אני הולך לכתב אישום". השנים תהו כמה כתבי אישום הוגשו אולם לא קיבלו מענה.

חברי הוועדה מודים בכישלון ובכאוס שנוצר בתהליך קבלת ההחלטות ופוסקים כי התהליך  "לא עובד". בוועדה מושמעת גם ביקורת קשה על ועדת החריגים ופעילותה.

רננה שחר, היועמ"ש של רשות התעופה האזרחית (רת"א), טוענת שניתנו 8,000 אישורים לכניסה לישראלים מאז ה-7.2 וכ-7,000 נכנסו לישראל. ח"כ יצחק פינדרוס זעם על התנהלות ועדת החריגים שמתעלמת מפניות ואמר כי "פונים אליי, ואני אומר לאנשים תשגרו 15 פעמים בקשות בסוף אחת תיפול. במבחן התוצאה העסק לא עובד. אף אחד לא קיבל תשובה אחרי 24 שעות ואף ועדה לא דנה בבקשות. אין כללים".