כתב אישום נגד ניר עזרא בגין הונאה והתחזות לאדם אחר

לדברי הפרקליטות, במעשיו של עזרא הוא קיבל לידיו במרמה שוברים, ביטקוין וכספים בשווי אלפי שקלים

הונאה / צילום: שאטרסטוק
הונאה / צילום: שאטרסטוק

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ניר עזרא, תושב מבוא בית"ר בן 32, בגין ארבעה עשר אישומים בהם עבירות של קבלת דבר במרמה, התחזות כאדם אחר, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, גניבה, ועבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נעמי לוינוב, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, עזרא נהג לפתוח חשבונות וירטואליים שונים הרשומים על שמו או על שמם של אחרים לצורך מסחר במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין (BTC).

כעולה מכתב האישום, לצורך קידום התכנית ובמטרה להסוות את זהותו ולמנוע אפשרות לאתרו, פעל הנאשם כדי להשיג צילומי תעודת זהות של אנשים שונים במטרה להתחזות אליהם בעת ביצוע המרמה.

עוד טוענת הפרקליטות בכתב האישום כי עזרא פעל כדי להשיג מספרי כרטיסי אשראי או פרטים של היישומון "PAYBOX" אשר אינם שייכים לו, כדי ליטול מבעלי כרטיסי האשראי והחשבונות כספים ולרכוש באמצעותם מוצרים שונים, זאת ללא הסכמת בעלי כרטיסי האשראי וחשבונות ה -Paybox.

בחלק מן המקרים עזרא קיבל לידיו פרטי כרטיס האשראי של אנשים שונים. לאחר מכן, במספר מועדים, עשה הנאשם שימוש באמצעי תשלום אלה, ללא ידיעת או הסכמת בעליהם.

עוד עולה מכתב האישום כי במספר מקרים רכש עזרא באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שאינם שלו וללא רשות מבעליהם, שוברים לחופשות ולחנויות שונות וזאת במטרה למכור אותם לאחר מכן לאנשים ולקבל תמורה בעדם, בידיעה שיתכן שהשובר יתבטל. לדברי הפרקליטות, במעשיו של עזרא הוא קיבל לידיו במרמה שוברים, ביטקוין וכספים בשווי אלפי שקלים.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של עזרא עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ניר עזרא הם בתחילתם ועומדת לו חזקת החפות.