בורסת הקריפטו קוינבייס עומדת להיסחר בנאסד"ק באמצעות רישום ישיר

ברישום הישיר של מניותיה למסחר, שווי השוק של Coinbase עשוי להיות מוערך ביותר מ-100 מיליארד דולר • לפי הדיווח של החברה לרשות ני"ע האמריקאית, מרבית הכנסותיה מגיעות ממסחר במטבעות ביטקוין או את'ריום בפלטפורמה שלה

בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל Coinbase / צילום: מתוך ערוץ TechCrunch ביוטיוב
בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל Coinbase / צילום: מתוך ערוץ TechCrunch ביוטיוב

חברת Coinbase Global, המחזיקה בבורסה למטבעות קריפטו הגדולה מסוגה בארה"ב, דיווחה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) על כוונתה להפוך לחברה ציבורית באמצעות רישום ישיר של מניותיה למסחר בבורסת נאסד"ק. על פי הדיווח שמסרה החברה היום (ה'), קוינבייס לא תבצע גיוס הון כלשהו עם רישום מניותיה למסחר.

קוינבייס מתכננת לרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק תחת הסימול COIN. היועצים המלווים את מהלך הרישום הישיר (direct listing) הם בנקי ההשקעות גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן, סיטיגרופ ו-Allen & Co.

הרישום הישיר למסחר של קוינבייס עשוי להיות המהלך הגדול מסוגו עד כה בבורסת נאסד"ק. בכל המקרים הקודמים שבהן חברות ביצעו רישום ישיר למסחר בבורסה, כולל במקרים של חברות התוכנה האמריקאיות Spotify, Slack או Palantir, הרישום נעשה בבורסת המניות של ניו יורק (NYSE) ולא בבורסת נאסד"ק.

גם חברת משחקי האונליין Roblox דיווחה כי היא מתכננת רישום ישיר למסחר בנאסד"ק, אחרי שדחתה את מהלך ההנפקה (IPO) שתכננה מוקדם יותר, וביצעה במקומו גיוס הון פרטי.

גייסה עד כה יותר מחצי מיליארד דולר

ברישום הישיר של מניותיה למסחר, שווי השוק של קוינבייס עשוי להיות מוערך ביותר מ-100 מיליארד דולר, כך שהיא תהיה אחת החברות הגדולות ביותר בארה"ב שנהפכות לציבוריות מאז הנפקת פייסבוק, על פי דיווח באתר החדשות האמריקאי Axios.

מאז היווסדה ב-2012 גייסה קוינבייס יותר מ-500 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, שכוללים בין השאר את החברות Greylock Partners ו-Y Combinator. שווייה של קוינבייס הוערך ביותר מ-8 מיליארד דולר ב-2018, אחרי סבב גיוס של 300 מיליון דולר שהובילה חברת Tiger Global Management.

על פי דוחות החברה, עם בעלי המניות הגדולים בקוינבייס נמנות כיום חברות ההשקעות אנדריסן הורוביץ, Tiger Global, Ribbit Capital, Union Square Ventures וגם המייסד השותף פרדריק ארנסט אהרסאם.

עוד עולה מדיווחיה של קוינבייס כי בשנת 2020 הוכפלו פי יותר מ-2 הכנסותיה השנתיות של החברה.

קוינבייס סיכמה את השנה שעברה עם רווח נקי בסך 322 מיליון דולר והכנסות נטו של 1.14 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 30 מיליון דולר על הכנסות של 483 מיליון דולר בשנת 2019. לדברי החברה, יש לה 43 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 2.8 מיליון משתמשים פעילים בפלטפורמת המסחר שלה מדי חודש.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, נסחר ביום חמישי אחר הצהריים סביב מחיר של 50 אלף דולר, ארבעה ימים אחרי שזינק לשיא כל הזמנים והגיע עד לרמה של 58,330 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. קוינבייס דיווחה כי מרבית הכנסותיה מגיעות ממסחר במטבעות ביטקוין או את'ריום בפלטפורמה שלה.

עם גורמי הסיכון שמציינת קוינבייס ככאלה שעלולים להשפיע על תוכניתה לרישום ישיר של מניותיה בנאסד"ק, מונה החברה בראש ובראשונה את אופיו התנודתי של שוק מטבעות הקריפטו.