ישראלים שמתגוררים בחו"ל יוכלו לצאת מהארץ בכפוף להצהרה כי לא ישובו במשך 60 ימים

צוואר הבקבוק בנתב"ג ישוחרר: אזרחים שמבקשים לצאת מן הארץ למקום מגורים קבוע בחו"ל יוכלו לצאת מישראל מבלי לקבל אישור של ועדת חריגים בכפוף להצהרה כי הם מתחייבים שלא לשוב לישראל בפרק זמן של 60 ימים

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

עדכון למבקשים לצאת מן הארץ: אזרחים שמבקשים לצאת מן הארץ למקום מגורים קבוע בחו"ל יוכלו לצאת מישראל מבלי לקבל אישור של ועדת חריגים בכפוף להצהרה כי הם מתחייבים שלא לשוב לישראל בפרק זמן של 60 ימים. הנוסעים הללו יצהירו כי מטרת נסיעתם מישראל היא לצורך מעבר למקום מגורים קבוע והם כאמור מתחייבים שלא לשוב ארצה משך חודשיים.

באופן הזה לא רק שיימנעו מבוכות שכבר נגרמו - כולל בימים האחרונים של נוסעים ישראלים שביקשו לצאת מישראל לטובת חזרה למקום מגורים במדינה אחרת - ואשר לא הורשו לעלות על טיסות משום שלא סברו שעליהם לעבור ועדת חריגים. עשרות הנוסעים שטיסתם סורבה מחזיקים ברובם בדרכונים זרים בנוסף לדרכון הישראלי והם הגיעו לטיסות שהמריאו מתל אביב היות שסברו שלא חייבים באישור מיוחד בכדי לצאת מישראל. כעת, צוואר הבקבוק הזה ישתחרר.

מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה אמר השבוע בדיון שנערך בוועדת הכלכלה כי הסיבה שישראל מקשה על נוסעים לצאת מישראל, כולל בטיסות שנוחתות כמטען ומבקשות לצאת עם נוסעים היא שהנוסעים הללו מבקשים לחזור לישראל וכך גובר הלחץ על מספר המבקשים לשוב ארצה. את הדברים אמר גם לנוכח טענות כי מאות סטודנטים תקועים בארץ ולא מאפשרים להם לצאת ללימודים בחו"ל. לאור ריבוי של אזרחים ישראלים ש"נתקעו" בארץ ולא קיבלו היתר לצאת למקום מגוריהם, כנראה שהובן שהנהלים מקשים לא רק עליהם, אלא על המערכת כולה.