מקדם ההדבקה נושק ל-1: המשך פתיחת המשק בסכנה

כך עולה מנתוני משרד הבריאות • גם בדוח היומי של אמ"ן מדווחים על מגמה דומה: "השבוע נפתח בהיקף תחלואה גבוה ובעצירת מגמת הירידה" • במשרד הבריאות הגדירו את תמונות ההתקהלות ברחבי הארץ כ"תמונות איומות", שאת התוצאה שלהן נרגיש בעוד שבועיים

רחוב בתל אביב בסגר השלישי / צילום: איל יצהר
רחוב בתל אביב בסגר השלישי / צילום: איל יצהר

נתוני משרד הבריאות מראים כי מקדם ההדבקה, שידוע גם כ-R, עולה בהדרגה וכבר עומד על 0.99. המשמעות היא שבלימת התחלואה הואטה, וברגע שמקדם ההדבקה עומד על 1, כל חולה מדביק בממוצע אדם נוסף.

גם בדוח היומי של אמ"ן מדווחים על מגמה דומה. "השבוע נפתח בהיקף תחלואה גבוה ובעצירת מגמת הירידה", נכתב שם. בנוסף, מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית ועומד על 750-800. בדוח נכתב כי עצירת מגמת הירידה בתחלואה קשורה ככל הנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי.

העלייה במקדם ההדבקה גורמת למשרד הבריאות לשקול שוב את המשך פתיחת המשק המתוכננת לשבוע הבא. לקניונים ולחדרי הכושר שנפתחו לאחרונה לבעלי "תו ירוק", בפעימה הבאה אמורים להצטרף גם תלמידי כיתות ז'-י', בתי הקפה והמסעדות. בתוך כך, אירועי חג פורים עשויים לגרום למחלה להתפשט עוד יותר. במשרד הבריאות הגדירו את תמונות ההתקהלות ברחבי הארץ כ"תמונות איומות", שאת התוצאה שלהן נרגיש בעוד שבועיים.