הסכם בנמל אשדוד: 10 שנות הגנה מפיטורים לעובדי דור ב' ופרישה מרצון של 184 עובדים

ההסכם נועד להסדיר את המשך פעילותו של הנמל לקראת התמודדות מול נמל פרטי שיוקם באשדוד ו"גמישות ניהולית", לפי הודעת ההסתדרות •  יו"ר ההסתדרות: "ציון דרך משמעותי לעתידו של אחד מענפי התשתיות החשובים ביותר במדינה"

טקס חתימת הסכם / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
טקס חתימת הסכם / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הסכם המאפשר את השלמת הרפורמה בנמלי הים נחתם היום בנמל אשדוד, אחרי כמעט שמונה שנות משא-ומתן. ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת התחבורה מירי רגב, יו"ר הדירקטוריון של הנמל, אורנה הוזמן-בכור והמנכ"ל משה (שיקו) זנה, ראשי הוועדים בנמל, ואחרים.

ההסכם נועד להסדיר את המשך פעילותו של הנמל לקראת התמודדות מול נמל פרטי שיוקם באשדוד ו"גמישות ניהולית", לפי הודעת ההסתדרות. ההסכם כולל תוכנית התייעלות שתאפשר לנמל לשמור על כושר תחרותי גבוה ובנוסף הוא כולל שמירה על זכויות העובדים ותוכנית פרישה לאלה שיבחרו לפרוש.

במסגרת ההסכם, יינתנו 10 שנות הגנה מפני פיטורים קולקטיביים לעובדי דור ב' שאינו מייסד; 184 העובדים שיפרשו מרצון יקבלו פנסיה חודשית ומענקי פרמיה והסתגלות; תוקם קרן ייעודית של מאות מיליוני שקלים לצורך תשלומי הפנסיה; תוקם רשת ביטחון לפרמיה עד 70% וקופה ייעודית של עשרות מיליוני שקלים לצורך תשלומי רשת הביטחון לפרמיה; יצומצמו פערי שכר בקרב כל קבוצות העובדים בסקטור תפעול ובסקטור ציוד מכני, בקרב עובדי מינהל ובקרב הבכירים. כמו כן תקציב הרווחה והתרבות של הנמל יוגדל ב-1.5 מיליון שקל.

בר-דוד אמר: "ההסכם ההיסטורי שנחתם היום הוא ציון דרך משמעותי לעתידו של אחד מענפי התשתיות החשובים ביותר במדינה. ההסכם עוזר לייעל את עבודת הנמל, להכין אותו לעמידה באתגרי התחרות, ובתוך כך לדאוג לזכויות העובדים".

לדברי רגב, ״הסכם ההתייעלות שנחתם עתה הסיר את המחסום בפני צאתו של נמל אשדוד לדרך חדשה. אני שמחה ונרגשת שלאחר שמונה שנים הצלחנו להגיע למעמד זה, וברצוני להודות לשר האוצר ישראל כץ ולאנשיו, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולצוותו, ליו"ר חברת נמל אשדוד אורנה האוזמן-בכור וצוותה ולוועדי העובדים.

הוזמן-בכור אמרה כי "ההסכם ההיסטורי אשר מסמל התחלה של תקופה ואופק חדש לנמל אשדוד. הודות לשילוב הידיים ואיחוד הכוחות של יו"ר ההסתדרות ומזכירי הוועדים, נציגי משרד התחבורה והשרה מירי רגב, ומשרד האוצר והשר ישראל כץ - נביט אל עבר המחר, ונמשיך בהיערכות לקראת פתיחת התחרות. פנינו קדימה במאמצים משותפים להציב את נמל אשדוד בחזית התחרות, כנמל מרכזי, חדשני ומוביל אל מול יתר הנמלים".

את נמל אשדוד ייצגו עוה"ד חיה ארמן, מיכל הברפלד, והדר אלאור, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.