נכנסו לבורסה: דלתא ישראל ודיפלומט השלימו ההנפקות לציבור

דיפלומט השלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות וגייסה כ-300 מיליון שקל • דלתא ישראל גייסה כ-263 מיליון שקל (ברוטו) לפי שווי חברה של כ.1.3 מיליארד שקל אחרי הכסף

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

דיפלומט אחזקות בע"מ השלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות וגייסה כ-300 מיליון שקל. 

ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף). דיפלומט הינה חברה גלובלית הפועלת במכירות והפצה בתחום מוצרי צריכה המוניים, עם פעילות בישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, קפריסין וניו-זילנד.

נעם וימן, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "אנו שמחים להצטרף לבורסה בת"א ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון בחברה ועל השתתפותם הערה בהנפקה. ההיסטוריה שלנו, לאחר כ-50 שנה, מעידה על בנייה ארוכת טווח וצמיחה עקבית מניבה. אני מרגיש שיש לנו את הבסיס הנכון להתרחב, והנפקת החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחותנו וביסוס מעמדנו כחברה מובילה בתחומה. לקראת הבאות, נתמקד במותגים שבבעלותנו, בצמיחה אורגנית על ידי הרחבת מגוון המותגים של הספקים הקיימים ומינוף קשרי הספקים לכניסה למדינות חדשות, נפתח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים במכירות ולוגיסטיקה ונבחר בפעילות בקטגוריות וערוצים חדשים המאופיינים בצמיחה מהירה, כגון תחליפי בשר, תוספי מזון ומוצרים פרה-רפואיים. בזכות כל אלה נוכל לזכות בהערכה והכרה, על ידי לקוחותינו ושותפינו העסקיים".

חברה נוספת שהשלימה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) היא דלתא גליל, שהנפיקה את דלתא ישראל, כאשר כבר בימים הקרובים יחלו מניות דלתא ישראל מותגים להיסחר בבורסה בתל אביב. 

במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים, גייסה דלתא ישראל כ-263 מיליון שקל (ברוטו) לפי שווי חברה של כ.1.3 מיליארד שקל אחרי הכסף, תמורת 20% ממניות דלתא ישראל. בהנפקה נטלו חלק שורה של גופים מוסדיים מהמובילים בשוק הישראלי.

את ההנפקה הובילה חברת לידר הנפקות, ומשרד עוה"ד שליווה את ההנפקה הוא פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות'. הרווח הנקי של דלתא ישראל בשנת 2020 גדל ב-95% והסתכם בכ-90 מיליון שקל, לעומת כ-46 מיליון שקל בשנת 2019. זאת בין היתר עקב גידול חד במכירות אונליין, ועל אף ירידה של 2% במכירות שנבעה מסגירה חלקית של החנויות לאורך משבר הקורונה. מכירות החברה ב-2020 הסתכמו ב-720 מיליון שקל. החברה מפעילה כ-200 חנויות ואתרי אינטרנט ייעודיים בישראל תחת המותגים "דלתא" ו"פיקס".

מנכ"ל דלתא גליל, אייזיק דבח אמר: "אני שמח ומברך על הצלחת ההנפקה לציבור. הפעילות הענפה והמשגשגת של דלתא ישראל והזינוק הגדול במכירות האונליין, קידמו את המהלך המשמעותי של שיתוף הציבור. בתוך כך, דלתא גליל ממשיכה להשקיע בתחומי הפיתוח, הטכנולוגיה, העיצוב והייצור שבהם היא מתמקדת וצומחת במנועי צמיחה כגון מכירות האונליין".

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל אמרה: "אנו גאים בהצלחת ההנפקה, ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון, הבאה לידי ביטוי בשורה של גופים מוסדיים מובילים שלקחו חלק בהנפקה. אנו רואים בהפיכת החברה לציבורית שלב חשוב ומהותי. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הצמיחה, להרחבת הפעילות ולבניית שיתופי פעולה ארוכי טווח".

עוד הוסיפה בוגנר כי "למרות משבר הקורונה, בזמן שמרבית חנויות הרשת היו סגורות, החברה הצליחה להגיע לשיא ולצמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים, בזכות צמיחה חדה של מכירות אונליין וצעדי התייעלות והתאמה של החברה לשינויים בשוק".