חוצות זהב מבקשת להטיל קנסות על יש עתיד ותקווה חדשה

זאת, לטענתה, בגין ביזיון החלטה של יו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן, לפיה אין לתלות תעמולת בחירות בשטחים המיועדים לציבור • הבוקר שלחה יש עתיד מכתב לחוצות זהב, בו כתבה כי אם החברה תעתור שוב נגד המפלגה, יש עתיד תדרוש שהחברה "תחשוף את סכומי העתק שהיא מרוויחה ממפלגות אחרות, נגדן היא נמנעת מלעתור"

שלטי בחירות של מפלגת יש עתיד על גבי גשר / צילום: דלית איזיק לויתן
שלטי בחירות של מפלגת יש עתיד על גבי גשר / צילום: דלית איזיק לויתן

חברת השילוט חוצות זהב מבקשת להטיל קנס בגין ביזיון החלטת יו"ר ועדת הבחירות על המפלגות יש עתיד ותקווה חדשה, בטענה כי למרות התראות חוזרות ונשנות הן ממשיכות לפרסם פרסומים אסורים על-פי חוק דרכי תעמולה.

הבקשה הוגשה לאחר שבעתירה שהגישה החברה לפני מספר ימים נגד מפלגת יש עתיד, פסק יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, כי אין לבצע הדבקה, התקנה, כתיבה או צביעה של פרסום תעמולת בחירות על מבנים, גדרות, כבישים, מדרכות או שטחים אחרים המיועדים לציבור שילך או ייסע בהם במרחב הציבורי.

יצוין כי יש עתיד שלחה הבוקר (ב') מכתב לחוצות זהב, שבו הובהר כי אם החברה תעתור שוב נגד המפלגה, יש עתיד תדרוש כי החברה "תחשוף את סכומי העתק שהיא מרוויחה ממפלגות אחרות, נגדן היא נמנעת מלעתור, ואת חוסר תום-הלב העומד מאחורי מהלכיה". 

ביש עתיד טוענים כי בעקבות העתירה פעלה המפלגה להסיר שלטים שהיוו לכאורה הפרה של הדין, בעוד שמפלגות אחרות ממשיכות להפר אותו. עוד נטען כי לחברת חוצות זהב הועברו תמונות של ההפרות, אך באופן תמוה החברה החליטה להתעלם מהן ולרכז את כל המאמצים מול יש עתיד.

"ההבדל היחיד בין יש עתיד לבין מפלגות אחרות נעוץ בעובדה שיש עתיד נמנעה מלרכוש שטחי פרסום ממרשתך", כותב עו"ד עודד גזית, המייצג את יש עתיד, לעו"ד אוריין אשכולי-יהלום, המייצגת את חוצות זהב. "זאת הסיבה היחידה שמרשתך - בחוסר תום-לב - מבקשת לפגוע ביש עתיד ולהתעלם ממפלגות אחרות. זו אף הסיבה שמרשתך פועלת בתיאום פסול עם מתחרותיה על-מנת לפגוע ביש עתיד (ויעידו על כך התמונות שהגישה בעתירה מרשתך, שכיכבו שבוע מאוחר יותר בעתירה של חברת פרסום אחרת)".

אלא שחוצות זהב דווקא פנתה בהמשך למפלגות נוספות: בתחילת השבוע שלחה החברה התראה לכל המפלגות בישראל, שבה הובהר כי יחלו לדרוש קנסות בגין ביזיון ואי-קיום החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן בנוגע לשלטים המוצבים על גבי גשרים, עמודים ובניינים.

חוצות זהב שלחה את הפסיקה לכל המפלגות והבהירה כי בידיה קיימים צילומים של הפרות חמורות של ההחלטה מצד מרבית המפלגות. "חמור במיוחד שהדבר נעשה בשמם של מי שמבקשים להיות נבחרי ציבור", נכתב במכתב ההתראה.

*** גילוי מלא: עו"ד אוריין אשכולי-יהלום מייצגת את גלובס בהליכים אחרים