לפי שווי של 4.7 מיליארד דולר: גיוס ענק לסטארט-אפ של יוצאי 8200

חברת הסטארט-אפ סניק (Snyk), המתמחה באבטחת רכיבי קוד, הודיעה היום כי גייסה 300 מיליון דולר • לקופת החברה יוזרמו 175 מיליון דולר נוספים של הון ראשוני, ואילו יתרת הסכום הוקצתה לרכישת מניות, כך שבפועל מדובר ב"אקזיט" חלקי

מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני / צילום: Snyk
מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני / צילום: Snyk

גיווס ענק לסטארט-אפ אבטחת רכיבי הקוד סניק (Snyk), כשנה ורבע בלבד לאחר שגייס 150 מיליון דולר. החברה הודיעה ביום ד' כי גייסה בסבב E סכום של 300 מיליון דולר, הכולל הון ראשוני בסך 175 מיליון דולר שהוזרמו לקופת החברה, ולצידו הון משני בהיקף של 125 מיליון דולר שהוקצו לרכישת מניות מהמשקיעים הקיימים. למעשה מדובר בסיבוב גיוס הכולל גם "אקזיט" חלקי למשקיעים.

לפי הודעת החברה, הגיוס בוצע על פי שווי של 4.7 מיליארד דולר - פי ארבעה לעומת הגיוס הקודם בינואר 2020. סך גיוסי ההון של החברה לאחר הגיוס הנוכחי מגיע, על פי החברה, ל-470 מיליון דולר. 

סניק, שפיתחה מערכת שמאתרת ליקויי אבטחה והפרות רישוי בקוד ומתקנת אותם, הוקמה ב-2015 על ידי נשיא החברה גיא פודחרני, שב-2012 הקים ומכר את חברת Blaze ל-Akamai, יחד דני גרנדר ואסף חפץ - שלושתם יוצאי יחידת 8200.

בשנה האחרונה הכפילה החברה את מצבת העובדים שלה ל-520 איש. מטה החברה נמצא בלונדון ומרכזי הפיתוח שלה ממוקמים בתל אביב ובבוסטון, שם גם מרוכזת פעילות השיווק והמכירות שלה. על פי החברה, הכנסותיה זינקו בשנה האחרונה בכ-200% משנה לשנה. על פי הערכות, הכנסותיה של סינק הן 50-100 מיליון דולר בשנה.

את סבב הגיוס הוביל הקרנו Accel ו-Global Tiger ולצידן השקיעו המשקיעים הקיימים: לצידה השקיעו: Boldstart ,Canaan ,Coatue ,GV (לשעבר גוגל ונצ'רס)Alkeon , Atlassian ,Franklin, הקרן התאגידית של סייסלפורס, Templeton ,Geodesic ו-Sands קפיטל.

 
  

לצאת להנפקה בעתיד הקרוב

סניק הפכה לסטארט-אפ הישראלי שגייס מימון לפי השווי הגבוה ביותר. בכך עוברת סניק בשווי את חברת הסייבר סנטינל וואן, ששווייה הוערך ב-3 מיליארד דולר בגיוס האחרון שלה בנובמבר. בישראל עדיין קיימות חברות סטארט-אפ פרטיות עם שווי גבוה יותר, כמו איירון סורס, אך אותו השווי לא מתבסס על גיוסים רשמיים אלא על הערכות. בכל מקרה הן סניק והן סנטינל וואן לא יישארו פרטיות לאורך זמן וצפויות לנסות לצאת להנפקה בעתיד הקרוב.

הגיוסים האגרסיביים והשווי העולה של סניק מבטאים את שוק ההייטק הלוהט, למרות שבשבועיים האחרונים נרשמו ירידות שערים במניות הטכנולוגיה בארה"ב, שהעלו השערות כי יוצא אוויר מהענף. אולם נראה כי יש עוד הרבה מאוד כסף זמין בשוק, שמחפש השקעות אטרקטיביות ומוכן לשלם על כך במכפילים גבוהים מאוד. לפי ההערכות ההכנסות של סניק נמצאות בטווח של 50-100 מיליון דולר בשנה (במונחי ARR), כך שהחברה בעצם מתומחרת על מכפיל גבוה מאוד של מעל 50 על ההכנסות הקיימות שלה.

הכסף הגדול נובע ממדיניות הריבית האפסית ברחבי העולם וגם מחוסר האטרקטיביות של השקעות בתחומים אחרים בימי הקורונה, כמו למשל נדל"ן מניב. וכך מדי יום נראה שנשבר עוד שיא בתעשייה הישראלית, בגובה הגיוסים או בשווי של החברות.

סניק היא במידה רבה בדיוק מה שמשקיעים והכסף הגדול מחפשים בשוק ההייטק הנוכחי, ולכן הצלחתה לא מפתיעה. אחד מהיזמים מאחורי סניק, גיא פודחרני, כבר רשם אקזיט בעברו כאשר מכר את הסטארט-אפ הקודם שלו Blaze לאקאמי. ניסיון מוכח כזה של יזם מתומחר גבוה מאוד בשוק כרגע.

בנוסף סניק מתמחה במה שהפך לטרנד החם ביותר בעולם של סטארט-אפים בתחומי B2B (מכירה לארגונים). בניגוד לעבר, המוצר של סניק אינו פונה למנהלי האבטחה בארגון אלא מנסה לכוון לישירות לצרכים של העובדים הקטנים בארגון, במקרה הזה אנשי הדב-אופס ( DevOps), ונותן להם כלים שיפתרו את הכאבים האישיים שלהם. גישה זו מכונה "צמיחה מבוססת מוצר" (Product-led growth) והיא נחשבת למילת באזז חמה במיוחד בתעשייה.

"המפתחים הם ממליכי המלכים" 

סביבת העבודה הנוכחית מטילה על אנשי הפיתוח והדב-אופס בארגון יותר אחריות, כאשר הם חייבים לפתור בעצמם בעיות אבטחה כבר בשלבי הפיתוח. לכן סניק מנסה להקל עליהם את החיים ולעזור להם בכך. סניק פונה ישר לאנשי הדב-אופס באמצעות גרסה חינמית, כאשר ההנחה היא שלאחר שהם יתאהבו בפתרון כל הארגון ירכוש אותו. כיום החברה כבר נותנת שירותים ל-2.2 מיליון מפתחים בקהילה שלה.

בשיחה עם "גלובס" הסביר סמנכ"ל המוצר של החברה (CPO) ענר מזור: "המפתחים הם ממליכי המלכים החדשים. עם כל המעבר המואץ לדיגיטל, שהואץ עוד יותר בשל הקורונה, ישנה חשיבות לשאלה כמה מהר חברות מצליחות להסתגל מבחינת מהירות, איכות וביצועים. בשל כך, עסקים נמדדים גם על פי עלויות תהליכי הפיתוח שלהם".

ענר מזור / צילום: ענר מזור
 ענר מזור / צילום: ענר מזור

"לכן, ארגונים חייבים לשנות את התהליכים הפנימיים שלהם בצורה כזו שתאפשר למפתחים להיות כמה שיותר יעילים. אם היו בעבר כל מיני תהליכי אבטחה היו מאטים את הפיתוח כי הם היו דורשים עצירה של הפיתוח לצרכי בקרה, או על מנת שאנשי האבטחה יבדקו אותם, הדבר היה מעכב את הפיתוח. ומה שהיא פעם נסבל, כבר לא נסבל היום יותר". זו הסיבה, מסביר מזור, ש"חברות עושות כל מה שהן יכולות בכדי לייצר את התנאים האידאלים למפתחים".

סניק

הוקמה ב-2015 על ידי נשיא החברה גיא פודחרני, דני גרנדר ואסף חפץ ● שלושתם יוצאי יחידת 8200 ● החברה גייסה בינואר 2020 150 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר ● קהל היעד של המערכות שמפתחת סניק הוא מפתחים בארגונים ● המערכות של סניק מתחברות מציפות למפתחים ולאנשי ה-"דב אופס" חולשות אבטחה, ולאחר מכן מציעה להם תיקונים בזמן אמת