אחרי מספר דחיות: רה"מ נתניהו יטוס מחר לביקור בזק באבו דאבי

לפי מקורות מדיניים שקיבלו אישור מגורם בכיר באמירויות, נתניהו יגיע לביקור בזק של כמה שעות בלבד באבו דאבי וייפגש עם השליט בפועל ומי שהניע את מהלך הסכמי השלום, יורש העצר השיח' מוחמד בין זאייד

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: טס שפלן
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: טס שפלן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס ככל הנראה מחר (ה') לביקור ראשון באיחוד האמירויות, לאחר כמה וכמה דחיות. לפי מקורות מדיניים שקיבלו אישור מגורם בכיר באמירויות, נתניהו יגיע לביקור בזק של כמה שעות בלבד באבו דאבי וייפגש עם השליט בפועל ומי שהניע את מהלך הסכמי השלום, יורש העצר השיח' מוחמד בין זאייד.

נזכיר כי נתניהו תכנן כמה פעמים בחודשים האחרונים ביקורים באמירויות ובבחריין, לאחר חתימת הסכמי השלום, הן למפגשים עם מנהיגיהן והן לחנוכת השגרירויות והנציגויות. בשל כך נמנעה גם נסיעת שרים אחרים לפניו לשם. וכך בדצמבר בוטלה נסיעה שהייתה אמורה להיות יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, לאמירויות ולבחריין. לאחר מכן נדחתה פעם ופעמיים תוכנית דומה, מסוף דצמבר לינואר ולפברואר, בנימוק של התחלואה הגואה בקורונה בארץ ושם.

בחודש שעבר התקלה החלטה בלשכת ראש הממשלה לקיים את הביקור בכל מקרה, ולו לכמה שעות. לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, האמירתיים הם אלה שביקשו לדחות זאת בנימוק של אי-התערבות בבחירות אצלנו. מקורב לנתניהו אמר לגלובס כי אין בכך ממש, וכי בין זאייד שש למפגש.

ההקשר של הבחירות חשוב כמובן, ונתניהו מן הסתם ינצל את האירוע לקמפיין, אבל בסביבתו אומרים כי "ראש הממשלה הוא זה שהביא את ההסכמים בניגוד לכל הציפיות והשיג הישג אסטרטגי וכלכלי עצום למדינה, הביקור חשוב גם לקידום מטרות אלה, לרבות הסוגיה האיראנית והממשל החדש בוושינגטון".