מבצע החיסונים מצטמצם? המתחם הגדול בכיכר רבין בת"א נסגר

עיריית ת"א ביקשה מקופות-החולים לפנות את הכיכר, זאת בשל הסמיכות לתחילת עבודות הרכבת הקלה באזור • גם מתחמי הספורט בהם ניתנים חיסונים ברחבי הארץ, דוגמת היכל שלמה בת"א, ייסגרו בקרוב

מתחם החיסונים לקורונה בכיכר רבין בתל אביב / צילום: שני אשכנזי
מתחם החיסונים לקורונה בכיכר רבין בתל אביב / צילום: שני אשכנזי

האם בקרוב ייסגרו מתחמי החיסונים הגדולים ברחבי הארץ? לגלובס נודע כי אוהל החיסונים הגדול בכיכר רבין בתל אביב פונה אתמול (ב'), לאחר שעיריית תל אביב ביקשה מקופות-החולים לפנות את אזור הכיכר, זאת בשל הסמיכות לתחילת עבודות הרכבת הקלה באזור שיחלו בתחילת אפריל.

באוהל בכיכר רבין חוסנו אלפי בני אדם נגד קורונה, שכן הוא היווה מוקד חיסונים מרכזי של קופות-החולים מכבי ומאוחדת, בשיתוף עם בית החולים איכילוב. לאחר שיותר מ-5 מיליון ישראלים התחסנו לפחות בחיסון הראשון, העומס על מרכזי החיסון הגדולים ירד בהתאם, וכך גם צומצמו חלק מהמתחמים או בוטלו חלק מעמדות החיסון בהם.

כעת, עם סגירת המתחם בכיכר רבין, העתיקה קופת-החולים מאוחדת את פעילותה למרפאת הקופה ברחוב שפרינצק, ואילו קופת-החולים מכבי מחסנת בסניף הקופה ביפו. חשוב להדגיש כי בשל הלוגיסטיקה הכרוכה בחיסוני פייזר, לא כל סניפי קופות-החולים יחסנו את המבוטחים, אלא מרפאות נקודתיות בכל עיר.

מלי קושא, האחות הראשית בקופת-חולים מאוחדת, מסבירה כי לאחר שמעל ל-80% ממבוטחי הקופה מעל לגילאי 16 התחסנו, בתקופה הקרובה פעילות הקופה, כמו גם פעילות כלל הקופות, תחל להצטמצם מהמתחמים הגדולים ותרוכז במרפאות המקומיות.

בקופת-חולים מכבי חוסנו כ-86% מהמבוטחים בקבוצת הגיל והאוכלוסייה המיועדת להתחסן בשלב זה, ולכן צומצמו מוקדי החיסון בהתאם.

יתר על כן, גם מתחמי הספורט בהם ניתנים חיסונים ברחבי הארץ, דוגמת היכל שלמה בתל אביב, ייסגרו בתקופה הקרובה, בהתאם להחלטת הממשלה להחזיר את הקהל אל היכלי הספורט.

בעיריית תל מסבירים כי מלבד הסמיכות לעבודות הרכבת הקלה, קופות-החולים ובית החולים הגיעו למיצוי של החיסונים בכיכר רבין, ולכן האוהל נסגר בהחלטה משותפת. כדי לתת מענה לתושבי תל אביב שטרם חוסנו, הוחלט להפעיל ניידות חיסונים נקודתיות ברחבי העיר. כך למשל הופעלו בשבוע שעבר עמדות חיסון בכיכר הבימה ובכיכר דיזנגוף, למשך שעות בודדות במהלך היום ובימים משתנים.