חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף מגייסת 52 מיליון דולר

בין המשתתפים בגיוס: ענקית הגיימינג יוביסופט, וורנר מיוזיק גרופ ומג ויטמן, לשעבר מנכ"לית eBay • הגיוס בוצע עפ"י שווי של 200 מיליון דולר לאוברוולף, שמפתחת פלטפורמה ליצירת הרחבות למשחקי מחשב

מנכ"ל OVERWOLF, אורי מרשנד / צילום: OVERWOLF
מנכ"ל OVERWOLF, אורי מרשנד / צילום: OVERWOLF

חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף (Overwolf) הודיעה היום (ג') על גיוס של 52.5 מיליון דולר במסגרת סבב C. יחד עם הגיוס הנוכחי, החברה גייסה עד היום 75 מיליון דולר.

הסבב הובל על-ידי גריפין גיימינג פרטנרס ואינסייט פרטנרס, והשתתפו בו גם ענקית הגיימינג יוביסופט, וורנר מיוזיק גרופ ישראל, מג ויטמן (לשעבר מנכ"לית HP, eBay ושירות הסטריימינג שנסגר קוויבי), Jibe ונצ'רס וקווין צ'ו (מייסד Gen.G, ארגון eSports). עוד משתתפים הם המשקיעים הקיימים אינטל קפיטל, קרן מרקר וליברטי מדיה. לפי אוברוולף, הגיוס בוצע על פי שווי של 200 מיליון דולר (לפני הכסף).

אוברוולף בנתה פלטפורמה שמאפשרת למפתחי צד שלישי ליצור הרחבות ותוספות למשחקי מחשב - PC. הרחבות כאלה יכולות למשל לאפשר לשחקנים להקליט את מהלך המשחק שלהם, לעקוב אחרי מגמת ההשתפרות שלהם או לערוך טורנירים ביניהם. אוברוולף מפעילה חנות שמאפשרת לקנות את ההרחבות למשחקים פופולריים כמו "League of Legends", "Fortnite" וגם "Counter Strike".

אוברוולף נוסדה ב-2010 על-ידי אורי מרשנד (מנכ"ל) יחד עם גיל אור (Full Stack Entrepreneur) ואלון רבינוביץ' (VP מוצר). החברה מעסיקה 81 עובדים במשרדיה במתחם הבורסה ברמת גן.

אוברוולף מדווחת על יותר מ-30 אלף יוצרים שמשתמשים בפלטפורמה ועל 18 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. לדברי מרשנד, הכנסות החברה עומדות על עשרות מיליוני דולרים בשנה, לאור צמיחה של 300% בכמות המשתמשים החודשיים ובשימוש במוצרים בפלטפורמה בעקבות הפופולריות של גיימינג בתקופת הקורונה.

במקביל לגיוס הודיעה אוברוולף על השקת פלטפורמה חדשה בשם CurseForge Core, שתאפשר למפתחי צד שלישי להיכנס לקוד של המשחק עצמו ולהוסיף לו תוכן משלהם כמו עולמות חודשים. "גם מפתחי המשחקים מבינים את הערך שיש לקהילה ואת העובדה שהקהילה יכולה ליצור תכנים טובים מאוד", מסביר מרשנד.

מרשנד מסר עוד כי "אנו בעיצומה של מגמה חדשה בתחום הגיימינג. יותר ויותר שחקנים משתמשים במודים ואפליקציות שנוצרו על-ידי משתמשים אחרים, וזאת לאחר שנה בה תחום הגיימינג לא הפסיק להגיע לגבהים חדשים. ככל שיש למשחק יותר תוכן והתאמה אישית, כך גדל הסיכוי שגיימר ימשיך לשחק בו, ובכך להאריך את חייו של המשחק וליצור ערך מוסף עבור מפתחי משחקים ותחום הגיימינג בטווח הארוך. על-ידי CurseForge Core, אנו מאיצים את התוכן שנוצר על-ידי קהילת הגיימינג בצורה בטוחה וחלקה במשחקים קיימים וחדשים, וכך מאפשרים האצה משמעותית של מגמות חדשות בתחום. בגיבוי המשקיעים הבולטים ביותר בשוק, אנו בטוחים שפלטפורמת Overwolf בנתה את הבסיס לעידן חדש של יצירת משחקי AAA". 

"אוברוולף מפתחת את הגביע הקדוש של פלטפורמות התוכן המיוצר על-ידי משתמשים - גם מהצד של חברות המשחקים וגם מהצד של המשתמשים, יוצרי התוכן עצמם. פיתוח זה מאפשר לחברות משחקים גדולות כמונו לאפשר יצירת מודים באופן מוסדר, מבוקר, בטיחותי ורווחי; זה משנה את כל חוקי המשחק עבור החברות ועבור יוצרי התוכן," מסר אוסקר נבארו, ראש מחלקת פיתוח עסקי בחברת יוביסופט.