בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות קלות לאחר הודעת הפד; טבע קפצה ב-5.4%

הפדרל ריזרב הותיר הערב, כצפוי, את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה אפסית • לאחר ההודעה עבר מדד הנאסד"ק לעלייה והדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש מעל רמת 33,000 נק' • התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים ברמה של 1.64%

וול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock, Bumble Dee
וול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock, Bumble Dee

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות במדדי המניות המובילים. לאחר הודעת הפדרל ריזרב עבר מדד הנאסד"ק לעלייה והדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש - מעל רמת 33,000 נק'.

טבע בלטה בעלייה של 5.4%, טסלה עלתה ב-3.7% ובואינג ב-3.2%. 

הביטקוין מזנק בכ-5% לרמה של 58,100 דולר. 

20:40

הפדרל ריזרב הותיר הערב, כצפוי, את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה אפסית. בהודעתו מסר הפד כי הוא צופה עלייה בקצב האינפלציה ובקצב הצמיחה בארה"ב השנה. 

לאחר ההודעה ממשיך שוק האג"ח להיסחר בירידות, והתשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים נושקת לרמה של 1.67%, שיא של 13 חודשים. הדולר נחלש בכ-0.4% מול האירו לרמה של כ-1.195 דולרים לאירו. 

בוול סטריט נרשמות כעת עליות קלות, כשמדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6% ומדד הנאסד"ק שנסחר במשך מרבית היום בירידה של כ-1% עבר לעלייה קלה.  

עליות בולטות רושמות מניות צים, מדיוונד, פורסייט, אופקו, פריון וננו דיימנשן. 

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. גם בוול סטריט המסחר מעורב לקראת הודעת הפד ב-20:00 שעון ישראל.

מניית טבע בולטת בעלייה חדה של כ-3.5%. מנגד, כן פייט רושמת ירידה של כ-10%.  

16:10

עסקה משמעותית לחברת קורנית דיגיטל , המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל. החברה דיווחה היום על חוזה עם חברת Printful , ספקית פלטפורמה לייצור טקסטיל on-demand , במסגרתו קורנית תספק לפרינטפול יותר מ-50 מכונות מדגם אטלס לייצור המוני לפי דרישה. לפי הערכות, היקף העסקה מגיע ל-30 מיליון דולר. 

15:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כשמדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה ואינו הנאסד"ק נסוג בכ-1.1%. 

 הפדרל ריזרב יסיים הערב (ד') מפגש בן יומיים, ואחר כך גם יבשר לעולם את הערכותיו  ביחס למה שצפוי למשק האמריקאי השנה. בנוסף, יפרט הפד את מדיניותו לתקופה הקרובה, בפרט בנושא הריבית. בנק אוף אמריקה כינה זאת כ"אחד האירועים הקריטיים של הפדרל ריזרב מזה זמן". השווקים הפיננסיים ממתינים במתח האם הבנק המרכזי יתמיד במסלול הריבית האפסית וההדפסה החודשית, או שמא השיפור הכלכלי הצפוי לקראת הקיץ עם התפשטות החיסונים, יביא אותו לדבר על הורדת הרגל מהגז המוניטרי. 

14:40

שוקי המניות מעבר לים נסחרים בירידות שהעמיקו בשעה החולפת, וזאת בצל עלייה חדה שרשמו תשואות האג"ח האמריקאיות לקראת דברי יו"ר הפד, ג'רום פאוול, הערב לאחר הודעת הריבית בארה"ב.

בשעה זו התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים נושקת לרמה של 1.67%, שיא של 13 חודשים.

עיני השוק מופנות לתחזיות הצמיחה של הבנק מרכזי בצל עליית ציפיות האינפלציה שדוחקות בפד להעלות את הריבית מוקדם יותר ממה שההנחיות הנוכחיות שלו מציעות. בהודעה הקודמת מדצמבר האחרון מרבית חברי הפד צפו כי הריבית לא תעלה בקרוב, לפחות לא לפני שנת 2024.

עם זאת, שוק האג"ח מתמחר העלאת ריבית ראשונה עוד קודם כבר במהלך השנתיים הקרובות. עליית ריבית לא צפויה להטיב עם שוקי המניות הגלובאליים שניתרו  זה למעלה מעשור על רקע שיעור הריבית האפסית. 

13:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד כ-1%, וזאת בהמתנה להודעת הריבית של הפד הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל). בשוק דרוכים באם הפד יעלה את תחזית הצמיחה על רקע העלייה בציפיות האינפלציה.

ובינתיים התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-30 שנה עולות לרמה של 4.419%, הרמבה הגבוהה מאז נובמבר 2019. 

10:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל ביציבות לקראת הודעת הריבית של הפד הערב. מדד הדאקס הגרמני מוסיף 0.1%, הקאק הצרפתי משיל 0.05%, והפוטסי הבריטי ללא שינוי מהותי.

07:30

המסחר באסיה מתנהל בטריטוריה האדומה כשבשעה זו המדדים יורדים קלות בהמתנה להודעת הריבית של הפד האמריקאי הערב. מדד הניקיי היפני מאבד 0.2%, שנחאי יורדת ב-0.3%, ויתר המדדים יורדים קלות. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.25%.

אמש בוול סטריט מדד נאסד"ק התקדם ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% ומדד S&P 500 נסוג 0.2%. הדאו נסוג מהשיא ושבר רצף עליות של שבעה ימי מסחר. בין המניות שריכזו עניין, בצמרת הנאסד"ק מודרנה קפצה ב-8.6% לאחר החדשות על תחילת ניסוי בילדים בחיסון לקורונה.

אתמול החלה ישיבת הפדרל ריזרב לחודש מרץ והיום צפוי היו"ר ג'רום פאוול להודיע על מדיניות הריבית בארה"ב. עד כה בפד לא שינו את המדיניות או את המסר בעקבות העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות והעלייה בציפיות האינפלציה. ובכל זאת, למרות פתיחת המשק ועלייה חדה בצריכה, אינפלציית הליבה בפברואר עלתה ב-0.1% בלבד ו-1.3% שנה אחורה. התחזיות קדימה של הפד על רקע החששות מהקדמת העלאת הריבית יעמדו בלב ההודעה.