בזק | בלעדי

לקראת מפץ בבזק: המיזוג בין yes ובזק בינלאומי קרוב מתמיד

הדירקטוריונים של בזק בינלאומי ו-yes אישרו את המיזוג • השלב האחרון שנותר בדרך הוא החלטה סופית של דירקטוריון בזק, שידון בסוגיה בשבוע הבא

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes / צילום: שלומי יוסף
רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes / צילום: שלומי יוסף

דירקטוריון אלפא (החברות-בנות של בזק - פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) אישר את המיזוג בין החברות-הבנות yes ובזק בינלאומי.

המיזוג ביניהן הוא חלק מהתייעלות כי מדובר בשתי חברות שגם פועלות בבית הלקוח. בנוסף, בעקבות המיזוג הן יוכלו למכור "טריפל מלא", מה שלא יכלו למכור עד עכשיו כי הוא היה בעייתי מכל מיני בחינות.

ההחלטה הסופית של המיזוג צפויה להתקבל בדירקטוריון בזק  בשבוע הבא, וזאת מפני שבזק היא בעלת המניות בשתי החברות, ולכן נדרש אישור של דירקטוריון בזק.

במקביל להחלטה על המיזוג נעשית באלפא עבודת ייעוץ בסיוע דלויט כדי לגבש עמדה מסודרת בנושא הטלוויזיה ומקומה בקבוצת בזק, בהינתן שהחברה נדרשת להישאר חברה-בת תחת הפרדה מבנית.

עוד אישר דירקטוריון אלפא הפחתה חשבונאית נוספת בבזק בינלאומי בשיעור נמוך יחסית, וזאת אחרי שהחברה כבר מחקה 530 מיליון שקל ברבעון הקודם משוויה בספרי בזק. ההפחתה היא בשל החלטת משרד התקשורת לבטל את מודל הפיצול באינטרנט בין ספק לתשתית, החלטה שנמצאת באמצע תהליך שימוע וצפויה להשפיע לרעה על בזק בינלאומי.

ועד העובדים בבזק בינלאומי מסר בתגובה: "היום קיבלנו אישור רשמי למה שאמרנו כבר חודשים ארוכים - בזק יוצאת למהלך שמשמעותו מחיקת בזק בינלאומי- ואנו לא נסכים לכך. לא ניתן להרוס חברה טובה. פנינו היום להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, וזהו רק צעד ראשון. למהלך זה נדרש אישור של משרד התקשורת ושל הממונה על ההגבלים העיסקיים, וגם אם יינתן אישור כזה- עוד צפוי מו"מ בין ההנהלה לועד העובדים. כל הפרסומים האחרונים רק פוגעים בחברה ובעובדיה. ננקוט בכל האמצעים והכלים שברשותנו על מנת להילחם בהחלטה שתרע, בסופו של דבר, בבזק בינלאומי ובעובדים".