דרמה בבזק: כפי שנחשף ב"גלובס" החברה תיאלץ להפחית מאות מיליוני שקלים בדוחותיה על מנויים כפולים

"גלובס" חשף השבוע כי במשרד התקשורת הופתעו לגלות כי מספר המנויים הכפולים בשוק התקשורת גדול משמעותית מהתחזיות • מדובר במנויים שמשלמים למרות שאינם מקבלים שירותי אינטרנט • החשיפה הגבוהה ביותר היא של בזק בינלאומי שמודיעה כעת על מחיקות של 200-300 מיליון שקל

דרמה בקבוצת בזק: כפי שנחשף ב"גלובס" חברת בזק בינלאומי עומדת לקראת הפחתה משמעותית בשוויה וזאת בעקבות היקף המנויים הכפולים שהתגלו בחברה בהיקף של 200-300 מיליון שקל. מדובר באומדן נזק ראשוני בלבד שעשוי בשלב מאוחר יותר להעמיק ולגדול בהתאם לנזקים שמצטברים. בנוסף, נגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית בגין המנויים הכפולים והמשמעות של זה היא שככל הנראה החברה תידרש לבצע הפרשה נוספת.

קבוצת בזק הודיעה היום (ו') על הנזק הצפוי לה כתוצאה מהרפורמה של משרד התקשורת. כפי שנחשף ב"גלובס" החברה רשמה את היקף המנויים כפולים הגדול ביותר מבין כל חברות האינטרנט ומכיוון שהיא נדרשת לתקן זאת היא עומדת להינזק מכך במאות מיליוני שקלים, לכן בהתאם לחוקי החשבונאות היא נאלצת כעת לבצע תיקונים בשווי החברה ביחס למה שהיא רשומה בספרים של קבוצת בזק.

המנויים הכפולים בבזק בינלאומי הם בהיקף של עשרות אלפי מנויים. מדובר על מנויים שמשלמים ולא מקבלים שירות לעתים במשך שנים. התופעה מתרחשת בשוק האינטרנט בגלל הפיצול הנהוג בין ספק לתשתית מה שמוביל לכך שכמות עצומה של לקוחות לא מודעת בכלל למי היא משלמת ועבור מה. משרד התקשורת החליט לטפל בסוגיה והורה לחברות להפסיק את התופעה בתוך 3 חודשים בדרך של רגולציה עצמית. החברות התבקשו לדווח על מספר המנויים הכפולים ולהוכיח למשרד כי הפסיקו את התופעה. התופעה כאמור נמשכת שנים והיא ברמות שונות אצל ספקיות שונות, אבל בבזק בינלאומי היא בכמות אדירה.

נדגיש כי מדובר רק בשלב הראשון של התמודדות עם הבעיה בבזק בינלאומי וייתכנו לה השפעות מרחיקות לכת לא רק על שווי החברה אלא גם על כל הערכות השווי ואיכות הדיווח למשקיעים.

שר התקשורת יועז הנדל התייחס השבוע להתקפות על עובדי בזק בינלאומיעליו בשל רצונו להפסיק את תופעת המנויים הכפולים ואמר שהוא מצפה מבזק בינלאומי ועובדיה לשמור קצת על צניעות לנוכח היקף התופעה אצלה.