הבטחות, ירידה לשטח והרבה לכלוך: אלה הגימיקים שיישלפו ברגע האחרון

לקראת הבחירות, גלובס כינס פאנל של יועצות ויועצים אסטרטגיים שינתחו את התנהלות המועמדים בתקשורת • והפעם: מה צפוי לנו בימים האחרונים • המומחים מנתחים, מדור חדש

יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת
יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת

לקראת בחירות 2021, כינסנו פאנל של יועצות ויועצים אסטרטגיים שינתחו את הקמפיינים השונים בשיחת וואטסאפ ידידותית. למען ההוגנות, דאגנו שיהיה איזון פוליטי בין חברות וחברי הפאנל, ווידאנו שאף אחד מהם לא מייעץ היום לאף מועמד. המדור יעלה מדי שבוע עד יום הבחירות, ומתי שיהיה עניין וצורך. מוזמנים להצטרף.

צילומים: חגי שכטר, מושיק שמע, אוהד רומנו, ענבל מרמרי
 צילומים: חגי שכטר, מושיק שמע, אוהד רומנו, ענבל מרמרי

9:10 איתן זליגר: הבחירות האלה היו נטולות גימיקים ושערוריות. איפה סיפורי גנץ או קמפיין הצוללות? או שהקמפיינרים והפוליטיקאים עייפים או שהם מבינים שהציבור מאס  בגימיקים האלה. החל מיום שישי יתחילו לרוץ פייק סקרים.

9:10 נסים דואק: אין גימיקים איתן? אז מה הסיפור של הורדות המס?

9:11 איתן זליגר: תעבור ברחוב ותשאל מי זוכר את הורדת המס או את סינגפור.

9:12 נסים דואק: יש פער עצום בין מקבלי החלטות לבין מי שאינם. ביבי יכול להחליט על פתיחת מועדונים ומסיבות ענק מתחת לכיפת השמיים, ולתזמן לסוף השבוע שלפני הבחירות.

9:12 טל אלכסנדרוביץ'-שגב: הגיע המאני טיים. המועמדים שולפים את כל מה שהכינו וגם מה שאין: הצהרות על מינויים, צוותי עבודה אחרי הבחירות, חוקים שיחוקקו או ימחקו. הבעיה שעד כה לא היה באמת סדר יום ובהערכה שאין עימות, גם עכשיו לא נראה משהו שיסחוב את הכל. מכונת הכביסה תעבוד בסופ"ש, ונראה איך ייצאו בסחיטה. 

9:12 איתן זליגר: יש רק חיסונים וכתב אישום. כל השאר מתפייד. גם הקמפיין במגזר הערבי כבר מוצה.

9:13 מורן עג'מי: מה מצפה לגנץ, טל מתכוונת. לדעתי המתקפה עליו תחמיר. לפיד החליט לקחת את הסיכון ו"לשתות אותו". מרצ החליטו לעשות את זה למפלגת העבודה. בימין, ביבי מחזק ושומר על בצלאל סמוטריץ'. גפני קצת תוקף אותו כי הוא לוקח לו מנדט עם בן גביר. זה ההבדל בין שמאל לימין ולמה עצם העובדה שיש מבוגר אחראי בימין מנצחת בחירות פעם אחר פעם.

9:14 איתן זליגר: ביבי מתמקד בסער ובעיקר בבנט. יש לו מטרה להוריד אותו לחד-ספרתי בשביל המשא-ומתן הקואליציוני.

9:14 נסים דואק: אני יודע איזה גימיק אסור לשלוף, ולצערי הוא כבר נשלף: ההשגה בעיקר בימין על טוהר הבחירות וערעור ועדת הבחירות. זה גימיק שהמשמעות שלו היא פגיעה וכרסום בדמוקרטיה הישראלית, וחבל שיש מי שעושים עליו הון פוליטי.

9:14 מורן עג'מי: ביבי מתעלם מסער שבכוח מייצר מצג שווא כאילו ביבי תוקף אותו.

9:15 נסים דואק: יש את הגימיק של מנסור עבאס, שהוא התופעה המרתקת של הבחירות האלה: הישיבה בגוש המפלגות הבלתי מזדהות, והשגת הטבות משמעותיות לחברה הערבית, מתוך משחק יפה ומתוחכם בין הגושים.

9:16 מורן עג'מי: נכון, כי כשמסתכלים על אחוז ההצבעה בחברה הערבית הוא מאוד נמוך. נמאס להם שהנציגים שלהם מדברים רק על השכנים. עבאס מבטיח שינוי בתוך הבית. איימן עודה וטיבי רק מבטיחים להם להמשיך לצעוק.

9:16 איתן זליגר: שכחתי את ליברמן. הוא תמיד מצליח למצא איזה חרדי לשפוך עליו דלי של ביוב לקול ההמון החילוני שסבל השנה לא מעט מהחרדים.

9:16 מורן עג'מי: זה דו-סטרי. זה מכניס גם את הרחוב החרדי למגננה. הם יודעים שמי שישמור עליהם מהשטויות של לפיד וליברמן זה דרעי, ולכן יצאו להצביע.

9:16 טל אלכסנדרוביץ'-שגב: נראה הרבה מסרי או-או, פנייה של הראשים אחד של השני: הבטחה לשר ממפלגה קרובה כדי שלא יצביעו לה - למשל הבטחה של נתניהו למנות את בנט לשר הבריאות, לפיד יתחייב שמיכאלי תהיה שרה בכירה. סרטון של איך יראה היום שאחרי שכולו ורוד או שחור. 

9:16 נסים דואק: אטרקציה נוספת, והיא צריכה להיות מתואמת בשקט עם מפלגות השמאל מרכז: הפגנת ענק בבלפור, משישי ועד תום ספירת הקולות. אירוע השיא של ההפנגנות בצמתים.

9:18 איתן זליגר: יאיר לפיד יעז להתראיין סוף סוף או שימשיך עם מדיניות אי ההגעה שלו לאולפנים? 

9:18 נסים דואק: הוא מתראיין, רק לא חורך את תוכניות הבוקר כמו נתניהו.

9:18 מורן עג'מי: הוא יקבל פריים בכל הערוצים זה בטוח. כולל 20.

9:18 טל אלכסנדרוביץ'-שגב: המפלגות מנסות לחדד נושאים, הרבה תמונות של גורמים שינסו לאיים על איך תראה הממשלה הבאה: המצב בנגב, הטיפול בקורונה, חרדים, המצב הכלכלי. נראה המון שטח. יצאו החוצה לפגוש אנשים ומצביעים. כנסי מומנטום.

9:19 נסים דואק: נתניהו יציג את התוכנית הקונקרטית שלו להורדת המסים, ובכך הוא ישתה את הבטחת הבחירות של בנט.

9:20 טל אלכסנדרוביץ'-שגב: ללפיד היה כדאי להעלות את נושא העימות עם ביבי (שביבי לא התכוון אליו). הפחד מעימותים עם נתניהו הוא טעות. מי שיתייצב מולו יכול להפתיע לטובה ולהראות ראש ממשלה ואלטרנטיבה.