בחירות 2021 | ניתוח

בחירות 2021: 5 נקודות על בליץ הראיונות בחברות החדשות

לפיד החליט שלא להגיע לערב הראיונות בחברות החדשות; גנץ טען שהוא זה שיכריע מי יהיה ראש הממשלה הבא; ובנט וסער לא הצליחו להסביר כיצד יקימו ממשלה • גם נתניהו לא ידע לענות על השאלות הקשות • אלו הכותרות החשובות של הראיונות עם ראשי המפלגות, רגע לפני הבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך

1. איפה לפיד? נפתח במי שנעדר מהראיונות הערב - יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. איך הרשה לעצמו יו"ר המפלגה השנייה בגודלה שלא להתייצב היום במשדרי החדשות לצד כל ראשי המפלגות המתמודדים בבחירות מנתניהו ועד להורוביץ?

ההחלטה של לפיד שלא להגיע ולענות לשאלות באולפנים היא צעד אחד יותר מדי של מי שהתמודד בבחירות האלה על ראשות הממשלה בלי להיות נוכח בהם כמעט מבחינה תקשורתית.

הצופים שחלקם ודאי מתלבטים אם לתמוך בו, ודאי לא יכולים שלא לתהות איך מי שרואה עצמו מנהיג - חושש או נעלם מעימות פשוט עם עיתונאית.

2. הכה בגנץ. לעומת כל ראיונות העבר של גנץ ערב בחירות, בהם קוסמטיקה האדירה אותו לדמות המנהיג הבלתי מעורער, הערב היה נראה שרינה מצליח מנסה לגמד אותו כפי שלא נעשה לאף ראש מפלגה בגודל דומה שהגיע לאולפן.

גנץ הכתיר את עצמו בראיון למי שיהיה זה שיכריע מי יהיה ראש ממשלה. הוא נשאל שתי שאלות: האם הוא לא מסכן את גוש "רק לא ביבי" כשהוא ממשיך להתמודד והשאלה השנייה הייתה האם לא ימליץ על נתניהו שוב כפי שכבר עשה. את מי שישב בממשלה שנה שלמה היה אפשר וראוי לשאול גם על מהות.

3. סער ובנט: שלושה ימים לפני הבחירות סער ובנט המועמדים לראשות ממשלה עדיין לא מסוגלים להסביר לבוחר איך ירכיבו אחת. בנוסף, סער מתכחש למספרי המנדטים ההולכים ואוזלים ממנו לקראת הבחירות ואילו בנט ממשיך לשמור על עמימות בשאלת המאה: האם יתמוך בנתניהו אם יהיה זה שישלים את מספר המנדטים הנדרש לקואליציית ימין.

4. סער ציין בראיון שיש 40% מתלבטים שיכולים לשנות את התמונה מבחינתו. מדובר במספר לא מבוטל של מצביעים שיכול לשנות את תמונת המנדטים מהסקרים האחרונים לבין תוצאות האמת. הבעיה היא שלא בטוח שאותם מתלבטים הצליחו לקבל במוצאי השבת תשובות לשאלות שנותרו פתוחות - לא מבנט, לא מסער ובטח שלא מיאיר לפיד שנפקד מהראיון.

5. קשה להתעלם מההרגשה שברגע שנתניהו נכנס לאולפן הוא הופך לזירת אגרוף. לא עוד ראיון טלוויזיוני עם מועמד לראשות הממשלה אלא דמות עוינת שיש להכות בה ללא רחם. בכל מקרה אי אפשר לטעות: מדובר בחומר מצוין לקמפיין הליכוד בישורת האחרונה.

נתניהו מצדו התקשה להשיב בבהירות לשאלת ההתחמקות שלו מאישור תקציב, פינוי חאן אל אחמאר ועוד נקודות תורפה שהוא נושא על גבו.