במקביל להרצה: הבנק הדיגיטלי ישכור שירותי תשלומים במט"ח מסיטי

כשבוע לאחר שהחל לפעול והוציא לדרך את הפיילוט, הבנק התקשר בהסכם עם סיטי בנק, על מנת שזה יספק לו את שירותי התשלומים ללקוחותיו

אמנון שעשוע / צילום: יונתן הפנר
אמנון שעשוע / צילום: יונתן הפנר

כשבוע לאחר שהחל לפעול והוציא לדרך את הפיילוט, הבנק הדיגיטלי הראשון שבבעלות פרופ' אמנון שעשוע ממשיך להיערך לקראת התחלת עבודתו כבנק קמעונאי בסוף השנה. במסגרת זו הבנק התקשר בהסכם עם סיטי בנק, על מנת שזה יספק לו את שירותי התשלומים ללקוחותיו.

בסביבת הבנק מבהירים כי "ההתקשרות עם סיטי תאפשר ללקוחות הבנק לבצע העברות מט"ח בעשרות מטבעות שונים", כאשר לדברי מנכ"ל הבנק, גל בר דעה, "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מתוך מטרה לבסס את מערכת היחסים לפרויקטים נוספים". בסביבת הבנק ממשיכים ומציינים כי לתחום העברות המט"ח חשיבות רבה עבור הבנק, וש"בכוונת הבנק להיות שחקן משמעותי בשוק העברות מט"ח, שבו נגבות כיום עמלות גבוהות".

הבנק הדיגיטלי הראשון יצא לדרך לפני מספר שנים, כשהיה בבעלות מריוס נכט. ברבות השנים שעשוע שנכנס להשקעת מיעוט בבנק החליף את נכט, והפך לבעל המניות היחיד. ככל הידוע הוא בוחן בימים אלה צירוף בעלי מניות נוספים.

הבנק הדיגיטלי כבר קיבל אור ירוק מהפיקוח על הבנקים ומנגיד בנק ישראל, כשהרישיון המותנה שלו אמור להיכנס לתוקף בסוף השנה הנוכחית, כשהבנק יעמוד בכל היעדים שנקבעו לו בתוכנית העסקית, ויחל לפעול מול הציבור הרחב.

בבנק הדיגיטלי הראשון מציינים לא אחת שבכוונתם להיות גורם מחולל תחרות בשוק, וזאת בין היתר משום שהבנק יפעל ללא סניפים ויוכל להיות יעיל ממתחריו המסורתיים. גם בבנק ישראל מקווים שהבנק הדיגיטלי יביא לשינוי בשיווי המשקל בשוק, ולהורדת מחירים.

"ההסכם הוא צעד נוסף שנועד לבסס את מגוון השירותים שהבנק הדיגיטלי הראשון יספק ללקוחותיו ובמטרה לחולל תחרות בתחום העברות התשלומים במטבע זר", מסר בר דעה. בשלב הראשון תספק סיטי, שאת פעילותה בישראל מנהל ניל קורני, שירותי סליקת מטבע באמצעות SWIFT ובשלב השני תציע לבנק הדיגיטלי גישה למערכת העברות הכספים של סיטי Worldlink. מדובר בשירותים הכרחיים עבור בנק, כאשר בבנק הדיגיטלי גם עמלים על הפיכתם לחבר בורסה בבורסה המקומית, תוך יצירת שיתופי פעולה בנושא זה בעולם.

על פי הודעת הבנק הדיגיטלי משבוע שעבר, הבנק יציע עם פתיחתו המלאה לכלל הציבור שורה ארוכה של שירותים בנקאיים אשר קיימים במערכת הבנקאית, "ובכלל זה חשבון אישי, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח". בכוונת הבנק להיכנס בהמשך, במועד שלפי שעה אינו ידוע, גם לתחום המשכנתאות, אשר "יוצעו בהמשך". אם וכאשר הבנק יחל לפעול הוא יהיה הבנק הראשון שמתחיל לפעול מאפס בישראל מאז 1978.