מעניינת את האמריקאים: סייברוואן בוחנת הנפקה בנאסד"ק

מניית החברה שפיתחה טכנולוגיה למנוע היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה זינקה בכ-80% מאז ההנפקה בת"א

אורי גלבוע וגיל שרצקי / צילום: איל יצהר
אורי גלבוע וגיל שרצקי / צילום: איל יצהר

פחות משנה לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב, חברת סייברוואן (SaverOne) בוחנת את האפשרות לבצע הנפקה בנאסד"ק, או לרשום את מניותיה למסחר שם.

סייברוואן פיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. היא הונפקה בתל אביב ביוני 2020 ומאז ההנפקה מחיר המניה עלה בכ-80% ומשקף לחברה שווי של כ-200 מיליון שקל. שווייה הנוכחי בדולרים הוא כ-60 מיליון דולר, כלומר אם היא תירשם למסחר בנאסד"ק היא תיחשב שם לחברת מיקרו-קאפ.

סייברוואן עדכנה כי "לאור פניות שהחברה קיבלה ממספר גורמי השקעות אמריקאיים לגבי השקעה במניות החברה ובקשר עם רישום מניותיה בבורסת נאסד"ק, ולאור רצון החברה להרחיב את פעילותה בחו"ל, החליט דירקטוריון החברה להקים ועדה על מנת לבחון את היבטי ההנפקה ו/או הרישום בבורסת נאסד"ק".

בראש הוועדה שתבחן את הנושא יהיה היו"ר יעקב טננבוים, יחד עם המנכ"ל אורי גלבוע ודירקטורית חיצונית בחברה, מיכל מרום בריקמן. בחברה מציינים כי אין כל ודאות שרישום לנאסד"ק אכן ייצא אל הפועל וכי עצם הרישום, עיתויו ויתר תנאיו כפופים להחלטה הסופית של דירקטוריון החברה.

סייברוואן סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של 316 אלף שקל, לעומת 85 אלף שקל ב-2019. החברה הציגה בשנה זו הפסד של 13.6 מיליון שקל לעומת 9.4 מיליון שקל ב-2019. לאחרונה חתמה החברה על הסכם להתקנת מערכותיה בחברת פרונרי ישראל, שבבעלות נסטלה ו-R&R.

בנובמבר האחרון ביצעה החברה גיוס הון של כ-21 מיליון שקל מגופים מוסדיים, שנועד למימוש תוכנית הפיתוח של החברה. המנכ"ל גלבוע מסר אז, כי "יש לנו טכנולוגיה פורצת דרך, ומוצר שיסייע להפחתה של תאונות דרכים ולהקטנת מספר הנפגעים וההרוגים. פעילות הפיתוח והשיווק של החברה נמשכת".

נכון להיום בעלי המניות הבולטים בחבה הם חברת איתוראן, עם כ-10% מהמניות, וחברת UMI - יבואנית מכוניות שברולט, קדילאק ואיסוזו - עם 7.3%. מבין המוסדיים מחזיקות קופות הגמל של מור השקעות כ-5% מההון, כמו גם היו"ר טננבוים.