ירידה של 1.4% בהכנסות פרטנר ב-2020 ורווח של 17 מיליון שקל

חברת התקשורת מסכמת את שנת 2020 עם הכנסות של כ-3.2 מיליארד שקל, וירידה של 10.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-17 מיליון שקל • בסוף השנה היו לפרטנר 2.84 מיליון מנויים בסלולר, עלייה של 179 אלף לעומת סוף 2019

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: איל יצהר
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: איל יצהר

חברת התקשורת פרטנר מסכמת את שנת 2020 עם ירידה של 1.4% בהכנסות, לרמה של כ-3.2 מיליארד שקל, וירידה של 10.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-17 מיליון שקל. התוצאות משקפות צמיחה במגזר הקווי של החברה הן ברמת ההכנסות והן ברמת ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), אך הצמיחה עדיין לא מקזזת את הירידה בפרמטרים האלה במגזר הסלולרי. עם זאת, במבט על הרווח התפעולי, הצמיחה במגזר הקווי גדולה מהשחיקה במגזר הסלולרי.

הרבעון הרביעי הסתיים עם הכנסות של 808 מיליון שקל, ירידה של 3% מהרבעון המקביל, ועם רווח נקי של 5 מיליון שקל, ירידה של 29%, אך עלייה לעומת הרבעון הקודם בו נרשם הפסד. בסיכום השנה כולה, ההכנסות הסתכמו כאמור ב-3.2 מיליארד שקל, מתוכן הכנסות משירותים בגובה 2.5 מיליארד שקל (ירידה של כ-2%) והכנסות מציוד בסך 681 מיליון שקל (עלייה של כ-1%). ה-EBITDA המתואם השנתי ירד ב-3.6% ל-822 מיליון שקל והרווח הסתכם ב-17 מיליון שקל. במקביל הפחיתה פרטנר את היקף החוב נטו שלה ב-300 מיליון שקל ב-2020, והוא הסתכם ב-657 מיליון שקל.

ההכנסות של פרטנר מהמגזר הסלולרי ירדו ב-2020 ב-6.8% בהשוואה ל-2019 והסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל. הירידה נרשמה הן בהכנסות משירותים שהסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקל, והן בהכנסות ממכירת ציוד שהסתכמו ב-545 מיליון שקל. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם ב-73 מיליון שקל לעומת 77 מיליון שקל ב-2019 וה-EBITDA היה 533 מיליון שקל, ירידה של 16.1%. הירידה בתוצאות מוסברת בהשפעת משבר הקורונה, שגרם להפחתה ניכרת בהכנסות משירותי נדידה (של היוצאים לחו"ל) ומהמשך שחיקת המחירים של שירותי סלולר כתוצאה מהתחרות בשוק. אלה קוזזו חלקית בעלייה מהכנסות מקישוריות ומגידול בבסיס המנויים. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) השנתי הסתכם ב-51 שקל, ירידה של 11%.

המגזר הקווי רשם הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, עלייה של 9.8%, מתוכן הכנסות משירותים בסך 993 מיליון שקל והכנסות מציוד בסך 136 מיליון שקל. הרווח התפעולי המגזרי הגיע ל-23 מיליון שקל, עלייה של 130%, וה-EBITDA היה 289 מיליון שקל, עלייה של 32.6%.

בסוף השנה היו לפרטנר 2.84 מיליון מנויים בסלולר, עלייה של 179 אלף לעומת סוף 2019. בסיס מנויי הסיבים האופטיים עלה ב-63 אלף ל-139 אלף, ונרשמה עלייה גם במנויי האינטרנט ל-329 אלף ובמנויי הטלוויזיה ל-232 אלף.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, מסר: "בסיכום שנת הקורונה והמורכבות התפעולית שלה, הצליחה פרטנר לשמור על יציבות בהכנסות ולהציג רווח. בשנת 2020 נוספו לפרטנר מאות אלפי מנויים שהצטרפו לשירותי החברה בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה. בשנת 2020 ביצענו את קפיצת המדרגה הגדולה של קבוצת פרטנר בשוק האינטרנט, עם זינוק של 23% במספר המנויים מבוססי תשתית האינטרנט שהסתכם ב-329 אלף מנויים בסוף השנה, כתוצאה מהצטרפות של עשרות אלפי מנויים חדשים ל'פרטנר פייבר'".