תאילנד רוצה את התיירים המחוסנים; פולין תתיר כניסת ישראלים לשטחה

אחד היעדים החביבים על התייר הישראלי - תאילנד - ייפתח לכניסת מבקרים החל מ-1 ביולי • בינתיים תותר כניסה רק לאי פוקט • פולין הודיע כי היא מתירה את הכניסה לישראלים שקיבלו שתי מנות חיסון, ללא צורך בבידוד

החוף בפוקט תאילנד / צילום:  צילום:  Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
החוף בפוקט תאילנד / צילום: צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

עוד מדינות חושקות בתיירים המחוסנים: תאילנד, אחד היעדים החביבים על התייר הישראלי, הודיעה כי מ-1 ביולי תיירים מחוסנים יוכלו לנפוש באי פוקט.

ממשלת תאילנד שמאוד רוצה להחזיר אליה את התיירים תעשה זאת בצורה מדורגת ותתחיל באי פוקט, לפני שהיא תתרחב לאיים נוספים דוגמת קוסמוי.

היעד ששמה לעצמה תאילנד לפתיחת שעריה לתיירות הוא אוקטובר 2021 וכעת הפיילוט שיתקיים באי פוקט יקדים את היעד בשלושה חודשים. כדי לעודד את התיירים להגיע לאי, תושבי פוקט יקבלו עדיפות בהתחסנות. לפני המגפה - מיליוני התיירים שביקרו בתאילנד - תרמו לתאילנד כחמישית מכוחה הכלכלי, כך מפרסם בלומברג.

את 2019 סיכמה תאילנד עם 40 מיליון תיירים, מספר ששיקף עלייה לאורך השנים האחרונות. את 2021 מקווה המדינה לסיים עם כ-20 מיליון תיירים.

וורשה נפתחת לתיירים מישראל

גם פולין מצטרפת לרשימת המדינות שמזמינות את התייר הישראלי לבקר בהן: המדינה פרסמה צו שמתיר כניסת ישראלים לשטחה לפיו ישראלים שקיבלו את שתי מנות החיסון או ישראלים שיציגו בדיקות קורונה שנעשו 48 שעות לפני הטיסה, יוכלו להיכנס לפולין ללא חובת בידוד.

לצד ישראל מזמינה פולין תיירים ממדינות נוספות בהן התחלואה בירידה דוגמת תאילנד, דרום קוריאה, ניו זילנד ואוסטרליה. כניסת הישראלים לפולין תתאפשר מ-26.3. יש לקחת בחשבון שהתחלואה בפולין נמצאת בנסיקה - ב-24.3 נרשמו כ-30 אלף מאובחנים חדשים - פי 2 ממספר המאובחנים שהתגלו יום לפני.

גם יוון הצהירה על אישור כניסה לתיירים ישראלים מחוסנים ללא בידוד וחברות התעופה מגיבות בהתאם: חברת הלואו קוסט ריאנאייר הודיעה על השקת שלושה יעדים חדשים בלו״ז הקיץ שלה מתל אביב - לחאניה (כרתים) בתדירות של 5 פעמים בשבוע, לקורפו ולרודוס בתדירות של שתי טיסות שבועיות. הקווים הללו יחלו לפעול בחודש יולי.