הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בתל אביב: המדדים המובילים עלו בכ-1.3%

יום המסחר הראשון שלאחר עונת הדוחות נסגר בעליות שערים, על רקע העליות ביום המסחר האחרון בוול סטריט • מדד ת"א 35 עלה ב-1.24% ות"א 125 עלה ב-1.33% • בבורסה מסכמים רבעון ראשון מוצלח עם 33 הנפקות חדשות ועליות במדדים המובילים

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:00

יום המסחר הראשון שלאחר חג הפסח נסגר בעליות שערים על רקע העליות ביום המסחר האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-1.24% ות"א 125 עלה ב-1.33%. בבורסה מסכמים את הרבעון הראשון של 2021 עם עליות בכל המדדים המובילים, שיא של כל הזמנים במדד ת"א-טכנולוגיות ועם 33 הנפקות חדשות (IPO), מרביתן חברות הייטק. 

בסיכום הרבעון הראשון של 2021 (טרם המסחר היום) עלו מדדי ת"א-35 ות"א-90 בכ-7% בממוצע, ואילו מדד ת"א-SME60 בלט בעלייה של כ-13%. מגמה דומה ניתן לראות גם בארה"ב ובאירופה.

בבורסה מציינים כי עליות השערים בארץ הושפעו גם מצעדי תמיכה של בנק ישראל, ביניהם - לראשונה הודיע על תוכנית לרכישת דולרים בסכום כולל של 30 מיליארד דולר בשנת 2021, בהמשך לרכישות בהיקף של 21 מיליארד דולר בשנת 2020, והאריך בחצי שנה הוראות השעה המקלות על דרישת הון ומינוף מהבנקים, ומגבילות אשראי לענפים.

14:25

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס, סוקר בהרחבה את מניית עזריאלי, מעלה את מחיר היעד למניה ל-232 שקל, המשקף אפסייד של 12% ומשאיר את ההמלצה על קנייה. "הנבת הנכסים המסחריים של החברה נפגעה מאוד בעת הסגרים, אך לאור ההטבות לשוכרים התפוסה הגבוהה נשמרה, ואיתה פוטנציאל ההנבה. אנו מעריכים כי הפדיונות חוזרים לרמתם הקודמת עם הסרת הסגרים, כך שהנבת החברה צפויה להשתפר משמעותית ברבעונים הקרובים. כמו כן, לחברה מגוון פרויקטים בייזום, חלקם במיקומי פריים, ויכולת מוכחת לאכלס אותם. היכולת של החברה נתמכת במקביל בהיקף הנזילות הגבוה ושיעור המינוף הנמוך אשר מקטינים את הסיכון ומאפשרים חלוקת דיבידנד גם בשנים כמו 2020", הוא כותב.

12:50

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.2% ומדד ת"א 90 מתקדם בשיעור דומה. מחזור המסחר מסתכם בכ-461 מיליון שקל.

סומוטו  עדכנה היום כי בהתאם למידע שנמסר לחברה מנוסטרומו ובהתאם לתכניות, חברת נוסטרומו ממשיכה להאיץ את החדירה וההתרחבות שלה בארה"ב. נוסטרומו חתמה על מזכר הבנות להתקנת מערכת אגירת האנרגיה הגדולה ביותר שהתקינה עד כה, בקיבולת של 1.5 מגוואט-שעה, במלון הילטון-בוורלי-הילס בלוס אנג'לס, קליפורניה, ארה"ב.

11:20

אייסקיור מדיקל  מזנקת בכ-26%. החברה, שפיתחה מכשירים לצריבה בהקפאה של גידולים סרטניים, הודיעה היום כי מנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) הכיר במערכת ProSense TM של החברה כמכשור רפואי פורץ דרך לטיפול במגוון התוויות רפואיות להקפאת גידולים. בין היתר מדובר באינדיקציה ספציפית של סרטן השד, ביחס למטופלות להן סרטן שד פולשני או מטופלות שלא ניתן לטפל בהן באמצעות החלופה של התערבות ניתוחית. 

עוד בולטות בעליות מניות נקסט ג'ן, אפולו פאוור , גלילאו טק, ראדא ואינטרקיור.

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8% ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-0.7%.

עליות בולטות רושמות מניות סופרגז, נייס , קמטק, טאואר, אלוט ולייבפרסון.

08:50

סופרגז אנרגיה , שבשליטת קבוצת אלקו, דיווחה הבוקר על כניסה לתחום אגירת האנרגיה. החברה התקשרה במזכר הבנות עם חברת Impact Projects לקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת בישראל. הצדדים יפעלו לאיתור שטחים מתאימים לצורך ייזום והקמה של מתקני אגירה אשר צפויים לסייע בקליטת עודפי חשמל ממערכת ההולכה הארצית ולתת מענה לזמני עומס קריטיים. מתקני האגירה יוקמו במסגרת חברה ייעודית משותפת אשר מבנה האחזקות בה יהיה 75% לסופרגז ו-25% לאימפקט.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות בפתיחת שבוע המסחר

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית. זאת לאחר שביום חמישי (ביום שישי לא התקיים מסחר בניו יורק) ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. הנאסד"ק ננעל בעלייה של 1.76%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.52%, וה-S&P 500 טיפס ב-1.18% לשיא חדש, וחצה לראשונה את קו ה-4,000 נקודות. 

ביום חמישי האחרון ננעל מדד ת"א 35 בעלייה של כ-0.4%, ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-887 מיליון שקל. 

2. שבוע עמוס באירועים בזירה הפוליטית

מחר יתחילו נציגי הסיעות השונות בכנסת שנבחרה להגיע לבית הנשיא על מנת למסור את המלצתם בנוגע לחבר הכנסת שעליו יש להטיל את הרכבת הממשלה. הנשיא אמור להכריז על החלטתו ביום רביעי. 

אתמול (מוצ"ש) נפגשו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט לראשונה מאז הבחירות ודנו במאמצים להרכבת ממשלה ובהיערכות לסבב ההמלצות בבית הנשיא. הפגישה נמשכה שעתיים וחצי, ובסופה נמסר ממפלגת יש עתיד כי "הייתה פגישה טובה ותתקיים פגישה נוספת בקרוב". הפגישה בין השניים התקיימה לאחר שבנט נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום שישי בבוקר. 

מחר, נזכיר, יתחיל שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה נתניהו.

3. המשק האמריקאי מתאושש

ביום שישי, כאמור, לא התקיים מסחר בוול סטריט אולם פורסמו נתוני מאקרו, לפיהם  916 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר. שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-6%. הנתון היה גבוה בהרבה מצפי הכלכלנים שעמד על תוספת של כ-675 אלף מקומות עבודה.

המשק האמריקאי, אם כך, ממשיך במגמת ההתאוששות שלו ממגפת הקורונה. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עמד במרץ על 61.5% כש-347 אלף עובדים נוספים חזרו למעגל התעסוקה.

4. הדואליות יתמכו

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים: טאואר  2.4%, נייס 2.7%, נובה  3.7%, לייבפרסון 2.3% ואופקו כ-2%. מנגד, אורמת חזרה עם פער שלילי של כ-2% והיא צפויה לרדת. 

5. הישראלים הסתערו על מרכזי הקניות לפני פסח

ולסיום, נתוני ריס שהגיעו לידי גלובס הבוחנים את השבוע שקדם לחג הפסח בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח בשנה שקדמה לפרוץ מגיפת הקורונה בישראל, 2019, מציגים גידול של 15% בממוצע הארצי, בתקופה שכללה השנה את יום הבחירות לכנסת. 
הנתונים החיוביים הללו נרשמו בהשוואה שבין השבועיים שקדמו לפסח 2021 (20 במרץ עד ה-31 במרץ) לעומת השבועיים שקדמו למרץ ב-2019 שחל בחודש אפריל (13 באפריל עד ה-24 באפריל), והם מבוססים על דגימה ב-2,315 חנויות.

בהסתכלות על סוגי מרכזי הקניות השונים עדיין ניתן לראות כי עיקר הגידול נרשם במרכזי הקניות הפתוחים (פאוור סנטרס) ביחס לקצב הגידול בקניונים, מגמה שהחלה בישראל עוד לפני פרוץ מגיפת הקורונה, והתעצמה עם השפעת מגבלות התנועה והסגרים שהוטלו עליהם. כך, נרשם גידול של כ-26% בפדיונות במרכזי קניות פתוחים בפריסה ארצית. ובכל זאת, נתון מרשים נרשם גם בפדיונות הקניונים בישראל שצמחו ב-11% בהשוואה לתקופה שקדמה לחג הפסח ב-2019, כלומר ביחס ל״ימי השגרה״.

ביג  מציגה את קצב הצמיחה הגבוה ביותר מבין קבוצות מרכזי הקניות הגדולות עם גידול בפדיונות של כ-22% לעומת התקופה שקדמה לפסח 2019. הקבוצה השנייה שמציגה קצב צמיחה מרשים היא מליסרון , הבעלים של קניוני עופר, שגדלו בכ-13% במהלך התקופה שקדמה לפסח בהשוואה ל-2019. בקניוני עזריאלי רשמו צמיחה של כ-8% באותה תקופה, עם פדיון ממוצע של 87 שקל למטר, בדגימה המתבססת על 280 חנויות.