אלון דוידי פרש מימינה. האם זה קשור לפגישה עם נתניהו ושקד?

דוידי החליט להישאר בראשות העיר שדרות בעקבות תוצאות הבחירות של ימינה, שהשיגה שבעה מנדטים בלבד בבחירות • ימינה: אם בכל זאת תורכב ממשלה לבסוף, יוצע לו תפקיד שר • גורם פוליטי בליכוד טוען כי דוידי ואיילת שקד נפגשו עם נתניהו, אך שקד מכחישה

אלון דוידי - ראש עירית שדרות / צילום: גולן סבג
אלון דוידי - ראש עירית שדרות / צילום: גולן סבג

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הודיע הבוקר ליו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מתפטר מהרשימה ונשאר לעמוד בראשות העיר. זאת בעקבות תוצאות הבחירות של ימינה שהשיגה שבעה מנדטים בלבד בבחירות, ולא מספר דו ספרתי, כפי שהיה בעת שדוידי נענה להפצרותיו של בנט להצטרף לרשימה. עם היוודע תוצאות הבחירות, וכן העובדה שאין דרך להרכבת ממשלת ימין לפחות לא בשלב הזה, החליט דוידי שלא להיות מושבע לכנסת כח"כ פשוט ולהישאר בתפקידו כראש העיר הדרומית.

דוידי שהיה איש ליכוד החליט לעבור ולהתמודד במסגרת ימינה בבחירות האחרונות לאחר שבבחירות קודמות סרב להצעות דומות שהופנו אליו. אולם הבוקר נראה כי ההימור שלו לא צלח והוא יישאר בתפקיד שתכנן לעזוב אך לפני חודשים ספורים. החלטתו של דוידי משפיעה באופן ישיר על מערכת הבחירות לראשות העיר שהוקפאה הבוקר. בימינה טוענים כי אם בכל זאת תורכב ממשלה לבסוף, לאלון יוצע תפקיד שר כפי שהתחייבו לו עם כניסתו לרשימה.

בהודעה שהוציאו בדוברות ימינה נכתב כי "אלון דוידי ימשיך להוות חלק חשוב בימינה ויוביל את פעילות השטח השוטפת במפלגה, בהמשך לעשייתו בקמפיין". במקומו של דוידי תושבע מחר לכנסת מס׳ 8 ברשימת ימינה, חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן.

דוידי אמר הבוקר כי "החלטתי להישאר בתפקידי כראש העיר שדרות כעת. הצטרפתי לימינה מתוך אמון עמוק במנהיגותו של נפתלי בנט ומתוך אמונה בערכי התנועה, ערכים של אהבת העם והארץ, ביצועיסטיות ושליחות ציבורית עמוקה, ועודני מאמין במפלגה ובחבריי לדרך. אני מודה לחברי וידידי, יו״ר התנועה נפתלי בנט, ומגבה אותו בפעולותיו להבאת ממשלת יציבה ומתפקדת לישראל".

יו״ר ימינה נפתלי בנט אמר "אלון דוידי הוא חבר ומנהיג ערכי ומוכשר. אלון החליט להישאר בתפקידו כראש העיר שדרות ולכן לא יושבע כחבר כנסת. ‏אלון ממשיך בימינה והוא יוביל את הפעילות המוניציפאלית של התנועה במלוא התנופה".

האם שקד ודוידי נפגשו עם נתניהו?

גורם פוליטי בליכוד טוען כי ראש הממשלה נתניהו נפגש בשבוע האחרון עם חברת הכנסת איילת שקד ועם דוידי. לדברי הגורם, הפגישה התקיימה במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

איילת שקד מכחישה את דבר הפגישה מכל וכול. מטעמה נמסר לנו כי לא היה ולא נברא, זהו שקר מוחלט וההכחשה גורפת. דוידי לא נענה לפניות גלובס.

אנחנו בימים של מגעים פוליטיים תכופים במיוחד, וחשאיים בחלקם הגדול. הפגישות המתוקשרות הן רק קצה הקרחון. אפשר להסיק מכאן שלוש מסקנות: האחת היא שאכן מדובר בספין של הליכוד, שנועד לזרוע פירוד בין שקד ודוידי לבנט.

השנייה היא כי שקד ודוידי הגיעו בשליחות בנט למגעים בנושא, אפשרות פחות סבירה שכן בנט מנהל את המגעים ישירות עם נתניהו.

השלישית היא ששקד ודוידי באו על דעת עצמם, כדי לקדם את המגעים מול הליכוד. זה אפשרי, אבל בעייתי לאור היחסים המאוד הדוקים בין בנט ושקד, והנאמנות שהפגינו בזוגיות הפוליטית הזו לאורך זמן.

שקד, אף יותר מבנט, יודעת ומבינה שההגעה אל כס השלטון, כלומר ראשות הממשלה, עוברת במפלגה גדולה - והיעד ארוך הטווח של שניהם הוא חבירה חזרה לליכוד שאותו עזבו, כדי להגיע לכך. כאמור, שקד מכחישה באופן גורף פגישה כזו.